Vad ska man tänka på när man ska ha el-golvvärme?
Vilket märke är bäst?
Annat viktigt?
Prismässigt...skiljer det mkt?

Det handlar om ett badrum på 8.5 m2

Alla tips, råd är välkomna....
 
Prova att använda sökfunktionen!
 
superjohan skrev:
Vad ska man tänka på när man ska ha el-golvvärme?
Vilket märke är bäst?
Annat viktigt?
Prismässigt...skiljer det mkt?

Det handlar om ett badrum på 8.5 m2

Alla tips, råd är välkomna....
Har samma frågeställning jag, har försökt söka i ämnet men har svårt att hitta någon diskussion om vilka fabrikat som rekommenderas och ev. prisskillnader.
 
S
Till att börja med.....vad har ni för golv?
 
För min del så har jag träbjälklag med spån + gips, ska endast ha komfortvärme då jag kommer att värma en stor handdukstork med bergvärmen. Badrummet är enbart 5,5 kvm.
 
barry skrev:
För min del så har jag träbjälklag med spån + gips, ska endast ha komfortvärme då jag kommer att värma en stor handdukstork med bergvärmen. Badrummet är enbart 5,5 kvm.
Som jag brukar göra när folk pratar om att de ska ha gips på spånet och sen flytspackel, så frågar jag dig också: Varför det?

Det räcker med minst 15mm flytspackel (om golvvärmeslingorna är max 7 mm) ovanpå golvspånet om du har 22 mm golvspån på 60 c/c. Det är fullständigt onödigt att limma gips först.
 
S
barry skrev:
För min del så har jag träbjälklag med spån + gips, ska endast ha komfortvärme då jag kommer att värma en stor handdukstork med bergvärmen. Badrummet är enbart 5,5 kvm.
Dumt svar kanske men jag rekommenderar vattenburen golvvärme. Det blir billigare i längden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.