Hej

Precis tagit ut gräsklipparen för iår , startar upp men den låter illa när den ska klippa.

Funkade felfritt vid insättning i fjor ..

Tog bort haspplåten , men låter likadant...
Är enbart vid klippning det låter..
Någon som har tips?
 
F
L larsw1 skrev:
Hej

Precis tagit ut gräsklipparen för iår , startar upp men den låter illa när den ska klippa.

Funkade felfritt vid insättning i fjor ..

Tog bort haspplåten , men låter likadant...
Är enbart vid klippning det låter..
Någon som har tips?
Otätt avgassystem. Be grannen sluta klippa med sin Briggs&Stratton samtidigt så låter det nog mindre....
 
Härligt med ironi ..
 
F
Är alla knivar är helt oskadade?
 
Tittade bara en snabbtitt på dom när jag skruvade av plåten , men dom är nya samt såg okie ut ,
Men kan ta en xtra titt igen på dom , men snurrar man tallriken så hörs inget . Känns som ett lager iofs som pajat ..
 
A
L larsw1 skrev:
Tittade bara en snabbtitt på dom när jag skruvade av plåten , men dom är nya samt såg okie ut ,
Men kan ta en xtra titt igen på dom , men snurrar man tallriken så hörs inget . Känns som ett lager iofs som pajat ..
Är det original knivar eller eftermarknad?
När jag jobbade med dessa så var icke original vanliga att ge ljud ifrån sig.
Vissa sorter passade på flera maskiner.

lager kan vara en bra gissning.
känner du om du har rejält spel på axeln.
 
Vår 420 lät när skruvarna som håller stora runda skivan börjat lossna. Den som knivarna sitter på/under.
 
F
Fungerar höjdinställningen som den skall?
 
F fsn skrev:
Fungerar höjdinställningen som den skall?
Hej den funkar som den skall.
 
Maskintok skrev:
Är det original knivar eller eftermarknad?
När jag jobbade med dessa så var icke original vanliga att ge ljud ifrån sig.
Vissa sorter passade på flera maskiner.

lager kan vara en bra gissning.
känner du om du har rejält spel på axeln.
Hej det är eftermarknadsknivar men har kört med dom hela sen köp så bör inte vara den , men ska testa att demontera knivarna o testköra.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
F
L larsw1 skrev:
Hej det är eftermarknadsknivar men har kört med dom hela sen köp så bör inte vara den , men ska testa att demontera knivarna o testköra.
Det låter totalt orimligt att det ljuder skulle komma från en kniv, fel rakblad, no-name rakblad eller avsaknad av rakblad. Jag noterade att min 430x väste lite mer än normalt i höstas. Visade sig bero på att två knivar fått sätta livet till efter lite skräp från grannens Askträd. Det var fö också no-name knivar från Wish.
 
Hej

Fattar nada nu här :)

Började att demontera knivar , haspplåt
Startade upp den med enbart knivdisken , hörs inget , satt på haspplåten , likadant inget oljud .
Sen till sist knivar , tog nya knivar , men dessa bytes innan vinterförvaringen , inget oljud alls .

Hel skumt :=)
 
A
L larsw1 skrev:
Hej

Fattar nada nu här :)

Började att demontera knivar , haspplåt
Startade upp den med enbart knivdisken , hörs inget , satt på haspplåten , likadant inget oljud .
Sen till sist knivar , tog nya knivar , men dessa bytes innan vinterförvaringen , inget oljud alls .

Hel skumt :=)
Kolla hur de andra ser ut..
Men skönt att den slutade låta när du bytte knivarna... ;)(y)
 
F
L larsw1 skrev:
Hej

Fattar nada nu här :)

Började att demontera knivar , haspplåt
Startade upp den med enbart knivdisken , hörs inget , satt på haspplåten , likadant inget oljud .
Sen till sist knivar , tog nya knivar , men dessa bytes innan vinterförvaringen , inget oljud alls .

Hel skumt :=)
sätt dit de gamla rakbladen igen då och se om den låter som en B&S med halva ventiler.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.