Funderar på att lägga in ett Kährs vinylgolv (Luxury Tiles). Har dock hört att det kan vara problem med en del vinylgolv att de ”reser sig” i skarvarna. Någon med erfarenhet av det och vilket märke var det i så fall?
 
Lade ett Pergo vinylgolv i köket i somras. Jättefint golv, men fick lägga om det efter ett halvår då några skarvar släppt. Låter det vara osagt om det var fel på produkten eller undertecknad som lade golvet. Hursomhelst så verkar mitt vinylgolv kräva att man är väldigt noga med att klicka i skarvarna ordentligt.
 
  • Gilla
Majahoo
  • Laddar…
Pergo vinylgolv, legat i ca 7 månader nu med relativt tunga möbler ståendes på det och fullt med hoppande o springande på det (ligger i barnrummen). Kan inte se något problem alls men det jag gjorde var att "hamra" ihop bitarna med en träkloss och hammare efter att jag klickat i det och jag slog även på skarvarna ovanifrån för att verkligen få allt att hamna rätt.
Onödigt jobb kanske men inte många minuter jag tappade på det totalt och jag gjorde det just för att jag hört att det kunde resa sig.
 
  • Gilla
Majahoo
  • Laddar…
Hört att det verkar vara just Pergo vinylgolv som det verkar vara mest problem med.
 
Hoppas på att Pergo vinylgolv jag ska lägga in blir bra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.