Hej,
Jag ska sätta en stående list mot en ojämn tegelvägg, är det någon som har tips på hur man kan få till det på snyggast sätt?
Om jag sätter listen rakt mot väggen så blir det för stora glipor för att kunna foga så jag skulle vilja få till något sätt att malla tegelväggen och sedan såga ur listen.

/J
 
  • Ojämn tegelvägg bredvid en modern svart braskamin med synliga glipor där en list ska monteras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade satt bottningslist och sedan mjukfog, men de e jag det...
Om du prompt vill ha en trälist där så går det såklart med en profilmall, typ som denna:
https://www.jula.se/catalog/verktyg.../matverktyg/profilmallar/profilmall-6-190834/
Men det är ett enormt arbete.
Har du ett fräsbord så är det kanske enklare, annars vet jag inte hur man skulle få till listen... dremel? Eller handfil, men det är åtskilliga timmar :thinking:
 
  • Gilla
J22
  • Laddar…
J JSjunne skrev:
Hej,
Jag ska sätta en stående list mot en ojämn tegelvägg, är det någon som har tips på hur man kan få till det på snyggast sätt?
Om jag sätter listen rakt mot väggen så blir det för stora glipor för att kunna foga så jag skulle vilja få till något sätt att malla tegelväggen och sedan såga ur listen.

/J
Jag hade fyllt springan med Biltemas stenlim, spacklat med One strike filler och sedan målat över.
Hade blivit snyggt och bra:)
 
  • Gilla
J22
  • Laddar…
E
Valfri list, passare för att rita av konturerna, sticksåg för att såga i listen
 
  • Gilla
J22
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.