Hej,

Jag har nyligen skaffat en beg bandsåg en Inca och tänkte jag skulle göra rent den innan användning, men jag har inte hittat någon bruksanvisning för denna sågen och om man kan få tag på reservdelar, finns det någon på detta forum som vet var man kan få tag på en.
Det står bara Inca på sågen inga andra markeringar eller text på den.
 
  • Begagnad Inca bandsåg utan synliga markeringar eller modelltext, placerad i ett verkstadsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Begagnad Inca bandsåg med rost och smuts i en verkstad, saknar märkbara markeringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fagermage
  • Laddar…
P Planhyvlarn skrev:
Hej,

Jag har nyligen skaffat en beg bandsåg en Inca och tänkte jag skulle göra rent den innan användning, men jag har inte hittat någon bruksanvisning för denna sågen och om man kan få tag på reservdelar, finns det någon på detta forum som vet var man kan få tag på en.
Det står bara Inca på sågen inga andra markeringar eller text på den.
http://incawoodworking.blogspot.com/2013/08/model-numbers-and-manuals-for-inca_21.html?m=1

Du har en"
  • 342.186.xx - "Euro260" Bandsaw: 10 1/2" - (US Model 310/320/330/340) "
Exakt vilken av modellerna du har går inte att säga utan lite fler bilder.
Kullager/nållager till den finns att köpa på Biltema och nätet.
Det finns en del att köpa på https://incamachines.com/ men de är i många fall onödigt dyra.
Mvh
Linus
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
[länk]

Du har en"
  • 342.186.xx - "Euro260" Bandsaw: 10 1/2" - (US Model 310/320/330/340) "
Exakt vilken av modellerna du har går inte att säga utan lite fler bilder.
Kullager/nållager till den finns att köpa på Biltema och nätet.
Det finns en del att köpa på [länk] men de är i många fall onödigt dyra.
Mvh
Linus
Frustrator Frustrator skrev:
[länk]

Du har en"
  • 342.186.xx - "Euro260" Bandsaw: 10 1/2" - (US Model 310/320/330/340) "
Exakt vilken av modellerna du har går inte att säga utan lite fler bilder.
Kullager/nållager till den finns att köpa på Biltema och nätet.
Det finns en del att köpa på [länk] men de är i många fall onödigt dyra.
Mvh
Linus
Tack för svaret Linus,du vet inte om man kan få tag på en på svenska? vet du ungefär vad en sådan här kan vara värd jag tror den är runt 10-15 år och vet inte riktigt vad jag ska ge för den :) jag har den hemma nu för att kolla att den fungerar.

Mvh / Roy
 
P Planhyvlarn skrev:
Tack för svaret Linus,du vet inte om man kan få tag på en på svenska? vet du ungefär vad en sådan här kan vara värd jag tror den är runt 10-15 år och vet inte riktigt vad jag ska ge för den :) jag har den hemma nu för att kolla att den fungerar.

Mvh / Roy
1000kr är billigt, 2000-3000 kr är normalt men de går ofta för mer än så också.
 
V vectrex skrev:
1000kr är billigt, 2000-3000 kr är normalt men de går ofta för mer än så också.
Tack för snabbt svar då vet jag på ett ungefär :) kanske vet du vad en rikt/planhyvel är värd, jag har den också hemma för att test det är en serva runt 10 år den med, fast lite sliten.



Mvh / Roy
 
P Planhyvlarn skrev:
Tack för svaret Linus,du vet inte om man kan få tag på en på svenska? vet du ungefär vad en sådan här kan vara värd jag tror den är runt 10-15 år och vet inte riktigt vad jag ska ge för den :) jag har den hemma nu för att kolla att den fungerar.

Mvh / Roy
Tror tyvärr inte den finns på svenska på nätet utan det är engelska, tyska och franska som gäller.

Ang priset på hyveln är det väldigt svårt att uppskatta vad en sån är värd, beror helt på skicket,. Om det är slitna hyvelbord, hur bra anhållet är osv.
På blocket går de för 2-3k och uppåt. Ibland ner mot 1500. Ibland upp mot 6k.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Tror tyvärr inte den finns på svenska på nätet utan det är engelska, tyska och franska som gäller.

Ang priset på hyveln är det väldigt svårt att uppskatta vad en sån är värd, beror helt på skicket,. Om det är slitna hyvelbord, hur bra anhållet är osv.
På blocket går de för 2-3k och uppåt. Ibland ner mot 1500. Ibland upp mot 6k.
Hej,

Ok, tack för svaret.
 
j.erkers
Hej.
Sent svar men jag köpte en egen INCA EURO 260 igår. Sitter nu med en något sliten instruktionsbok på svenska/norska/danska framför mig (INCA Bandsåg 342.186). På sågen står modellbeteckningen EURO 260. PM:a mig med din mail adress om du vill ha en inscannade kopia.
 
j.erkers j.erkers skrev:
Hej.
Sent svar men jag köpte en egen INCA EURO 260 igår. Sitter nu med en något sliten instruktionsbok på svenska/norska/danska framför mig (INCA Bandsåg 342.186). På sågen står modellbeteckningen EURO 260. PM:a mig med din mail adress om du vill ha en inscannade kopia.
j.erkers j.erkers skrev:
Hej.
Sent svar men jag köpte en egen INCA EURO 260 igår. Sitter nu med en något sliten instruktionsbok på svenska/norska/danska framför mig (INCA Bandsåg 342.186). På sågen står modellbeteckningen EURO 260. PM:a mig med din mail adress om du vill ha en inscannade kopia.
Hej,

Ja det är väldigt snällt av dig, du kan skicka till rbb@telia.com

Tack på förhand.
 
Tack för manualen. Nu ska jag se om jag får fason på sågen också.
 
  • Gilla
hampusbp
  • Laddar…
Hej!
Finns det möjlighet att få en kopia på din bruksanvisning till min Inca? Jag har köpt en och saknar bruksanvisning.
Dessutom har jag ett elände att få bladet att sitta kvar? Har du erfarenheter om det vore jag mer än tacksam. Jag har läst här att fler har liknande bekymmer.
Mvh.
Christian Holst
hcholst70@gmail.com




j.erkers j.erkers skrev:
Hej.
Sent svar men jag köpte en egen INCA EURO 260 igår. Sitter nu med en något sliten instruktionsbok på svenska/norska/danska framför mig (INCA Bandsåg 342.186). På sågen står modellbeteckningen EURO 260. PM:a mig med din mail adress om du vill ha en inscannade kopia.
 
C ChrilleHolst skrev:
Dessutom har jag ett elände att få bladet att sitta kvar?
Åt vilket håll fällar bladet av?
Hur hårt är det spänt?
Finns det något liv kvar i fjädern?
Bild på gummibanorna på hjulen?
 
Hej
Mitt anhåll till nedanstående bandsåg är trasigt och behöver därför ett nytt. År det någon av er som har ett extra anhåll att sälja eller har kännedom om var jag kan köpa ett nytt så vore jag tacksam för detta.
I bifogad fil har delen som är trasig nr 54.182.011.

Hälsningar HasseG Explosionsvy av delar till en bandsåg med markerad delnummer 54.182.011 som är trasig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.