Vet någon vad som hände med alla dessa varmvattenberedare med inkluderade solvärme paket för tappvatten? Uponor hade ju nån variant som hette Uposun
HW 300 och så fanns det Solentek, Aquasol mfl. Det var ju nån tävling för några år sen där Uponor vann men sen verkar alla dessa produkter skrotats... Hittar ingen som säljer eller vet något om det. Mer info finns här Råd & Rön på nätet - Solvärme
 
Sfinx Solar har tappvatten paket för 15.000 kr men då måste du komplettera med soltank men beredare för 7.500 kr sen tillkommer ev. elpatron och rör etc.

Annars har dom en solfångare med inbyggd tank för 8.750kr, men den är nog mest för stugägare (med tanke på frostrisken så går den bara att använda på sommaren)

Liten elpatron ingick såg jag nu.
 
Hocke skrev:
Sfinx Solar har tappvatten paket för 15.000 kr men då måste du komplettera med soltank men beredare för 7.500 kr sen tillkommer ev. elpatron och rör etc.

Annars har dom en solfångare med inbyggd tank för 8.750kr, men den är nog mest för stugägare (med tanke på frostrisken så går den bara att använda på sommaren)

Liten elpatron ingick såg jag nu.
Okej, det där får jag läsa mer om. tack för tipset. Vore ändå kul att veta vad som hände med alla andra produkter som fanns på marknaden...
 
stig53 skrev:
Hej!
Varför inte installera en accumulatortank med solfångare detta är betydligt mera funktionelt. Studera på denna länk Om solvärme solfångare och solenergi SolEnergiteknik.
Tack för infon men det blir en för stor investeringskostnad för mej... Tyvärr för det där lät riktigt bra...
 
Jag skulle gå och titta på hus i närheten med solfångare, höra med ägarna vad de har för erfarenheter. Köp bra saker, men se till att ha en installatör som rekomenderas av andra, vet vad han gör.
/ Tanja
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.