Hej,

ska sätta innertak i garaget men osäker på om vad jag behöver. Tänker osb skivor, men behöver jag sätta plast först, sen isolering sen skivor? Det är ingen värme i garaget, så kanske är onödigt att göra för mycket med isolering?
 
  • Oisolerat garagetak med synliga träbjälkar och takbrädor ovanför en parkerad bil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, vad ska isolering göra i ett ouppvärmt utrymme?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Ja, vad ska isolering göra i ett ouppvärmt utrymme?
ja det va ju därför jag frågade

Det var isolering från början, men nu är det nytt papptak efter läcka. Så funderar på om man kanske bara drar på skivor? Eller ska man ha plast också?
 
Tomture61
Om tanken är att fortsätta använda garaget utan värme så mår byggnaden bäst av ingen isolering eller byggskivor .
Är tanken att värma garaget så isolera (ej dikt mot råspont) använd sedan ångbroms + byggskivor .
 
  • Gilla
Mikesah
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Om tanken är att fortsätta använda garaget utan värme så mår byggnaden bäst av ingen isolering eller byggskivor .
Är tanken att värma garaget så isolera (ej dikt mot råspont) använd sedan ångbroms + byggskivor .
Så bara låta det vara som det är alltså?
 
Tomture61
Mikesah Mikesah skrev:
Så bara låta det vara som det är alltså?
En byggnad som är kallställd + ingen ventilation får en hög luftfuktighet vissa tider på året .
Då är det bättre att trä mot utsidan kan andas , istället för att stänga in det .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.