Förstår att när man beställer hemleverans att det inte blir som när man väljer själv och brukar därför lägga till lite extra. Beställde nu lite blandat virke, bland annat 1st 8m lång fingerskarvad 45x195 C24. Blir ju dyrt/orimligt att beställa 2st (100% extra) av dessa när man bara ska ha en, de är ju ganska dyra. Får leveransen och ser på den att i mittenpartiet finns en genomgående spricka, ca 60 cm på ena sidan och ca 30 cm på den andra.
Tänkte försöka reklamera denna hos Beijer. Hur hade ni gjort?
Tänkte försöka reklamera denna hos Beijer. Hur hade ni gjort?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På deras hemsida står det hur du ska göra:
https://www.beijerbygg.se/privat/sv/mer-information/retur-och-reklamation
https://www.beijerbygg.se/privat/sv/mer-information/retur-och-reklamation
Jag hade kontaktat min säljare på beijer och frågat om det ska se ut sådär. Gjorde det själv när jag fick en (av fyra) 195x45 som såg ut som en propeller (låg den plant i ena änden så stack den upp 3-4cm i ett av hörnen i andra änden). Säljaren undrade hur jag ville göra, behövde ingen nu nu, så blev kreditering för motsvarande belopp på fakturan. Generellt, Beijer är mycket bra att ha att göra med när det gäller reklamation, men virke, de kan de inte om du frågar mig.
Fick nu detta till svar, låter lovande men får invänta slutgiltigt besked:
Hej Jon,
Jag har skickat ditt ärende vidare till reklamation och bett dem återkoppla även till mig. Det ska enligt eget tycke inte vara några konstigheter med ett materialskifte.
Hör gärna av dig igen om du inte fått något besked senast imorgon.
Hej Jon,
Jag har skickat ditt ärende vidare till reklamation och bett dem återkoppla även till mig. Det ska enligt eget tycke inte vara några konstigheter med ett materialskifte.
Hör gärna av dig igen om du inte fått något besked senast imorgon.