Hej!

Jag vet inte om det här är rätt forum att ställa den här frågan i men jag har gått runt och funderat ett tag på vad man skulle kunna ge en blivande arkitekturstudent i present? Då menar jag inte vanliga pennor, anteckningsblock osv, utan mer speciella objekt som faktiskt används eller kommer att användas under antingen studierna eller karriären som följer. Den här personen fyller år och är väldigt speciell för mig och detta är tänkt att vara en del av en överraskning, därför har jag inte frågat personen i fråga om vad som eventuellt kan behövas. Jag tänkte att det kanske är bäst att fråga faktiska arkitekter och arkitektstudenter om hjälp med det.

Tack på förhand!
 
Hederlig räknesticka? Dock 2 problem: studenten måste lära sig hantera den (imponerar på studentkamraterna) samt att det kan vara svårt finna en sådan.
 
  • Gilla
endastenfråga
  • Laddar…
Elegant akvarellåda inkl penslar - kan bli hur dyrt som helst.
 
  • Gilla
endastenfråga och 1 till
  • Laddar…
Några förslag från mig som arkitekt:
  • En prenumeration på tidsskriften Arkitektur.
  • Presentkort på IN-EX eller Matton (om studenten bor i Göteborg)
  • Böcker om arkitektur. Finns mängder med fantastiska böcker att hitta på länken nedan. Arkitekturhistoria, fackböcker, tidsskrifter m.m. Kan ge mer specifika förslag om så önskas.
Produkter arkiv - Tidskriften Arkitektur
 
  • Älska
  • Gilla
endastenfråga och 1 till
  • Laddar…
splinter splinter skrev:
Några förslag från mig som arkitekt:
  • En prenumeration på tidsskriften Arkitektur.
  • Presentkort på IN-EX eller Matton (om studenten bor i Göteborg)
  • Böcker om arkitektur. Finns mängder med fantastiska böcker att hitta på länken nedan. Arkitekturhistoria, fackböcker, tidsskrifter m.m. Kan ge mer specifika förslag om så önskas.
Produkter arkiv - Tidskriften Arkitektur
Matton finns i Stockholm också, herregud vad mycket pengar man har bränt där! Mycket bra förslag

Arkitektens handbok är också bra för studenter.
 
  • Älska
  • Gilla
endastenfråga och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.