Åsa Lund
De används flera gånger
Största bekymret är att ha tillräckligt många när man bygger
 
  • Gilla
Heij83
  • Laddar…
Heij83
Torbjärn Torbjärn skrev:
Ser fiffig ut! Antar att man borrar försiktigt så man kan använda dem igen eller är det slut och släng? :thinking:
Man kan använda dom många gånger, sen behöver man inte köra med full fart och trycka som en galning. Risken är då att du förstör dosan snarare än hole in One insatsen
 
  • Gilla
Torbjärn
  • Laddar…
Heij83 Heij83 skrev:
Man kan använda dom många gånger, sen behöver man inte köra med full fart och trycka som en galning. Risken är då att du förstör dosan snarare än hole in One insatsen
Ett tips för alla som läser detta är också att borra baklänges när man ska ta hål i gips, framförallt när man tar större hål för takdosor och ventilationskanaler. Borrar man baklänges riskerar man inte att dosfräsen hugger vilket kan vara riktigt otrevligt när man tar upp större hål, och när man kör baklänges så är det mindre risk att man skadar dosor och hole-in-ones när man kommit igenom gipsen.
 
  • Gilla
Kallebo och 4 till
  • Laddar…
Torbjärn Torbjärn skrev:
Ser fiffig ut! Antar att man borrar försiktigt så man kan använda dem igen eller är det slut och släng? :thinking:
Nej då de håller i många år.
Däremot kan det bli många i en skiva om man har ett gäng strömbrytare och multimedia. Behövde 7st insatser när jag gjorde vardagsrummet :)
 
  • Gilla
Torbjärn
  • Laddar…
S skydiver skrev:
Ett tips för alla som läser detta är också att borra baklänges när man ska ta hål i gips, framförallt när man tar större hål för takdosor och ventilationskanaler. Borrar man baklänges riskerar man inte att dosfräsen hugger vilket kan vara riktigt otrevligt när man tar upp större hål, och när man kör baklänges så är det mindre risk att man skadar dosor och hole-in-ones när man kommit igenom gipsen.
Hur borrar man baklänges? Menar du som när man borrar upp en skruv? :thinking:
 
Torbjärn Torbjärn skrev:
Hur borrar man baklänges? Menar du som när man borrar upp en skruv? :thinking:
Jag antar att han menar moturs, eller? :thinking:
 
  • Gilla
skydiver
  • Laddar…
Hej!

Igår och idag har jag fortsatt i garaget. Gjorde klart de sista reglarna runt port och dörr och osb på det. Sedan har jag fått upp gipsen, nu är det bara taket kvar.:) Den sista väggen mot huset ska jag sätta osb och snickarna gips.:)

Garage under renovering med osb-skivor på väggar, reglar runt dörr och port samt ogjort tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inre hörn av ett garage under renovering med nya gipsväggar, osb-skivor och takbjälkar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Garageinteriör med nymonterad gipsskiva på väggar och takbjälkar synliga ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Garage under renovering med nya gipsskivor på väggarna, osb-skivor vid dörr, och reglar i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Delvis renoverat garage med nya gipsväggar och osb, kablar och reglar synliga i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Torbjärn Torbjärn skrev:
Hur borrar man baklänges? Menar du som när man borrar upp en skruv? :thinking:
Precis som Bastiann säger menar jag alltså att man kör maskinen baklänges, moturs. Inte att man håller maskinen bakom ryggen. :cool:
 
  • Haha
  • Gilla
Fredrik7865 och 5 till
  • Laddar…
Det hade varit mycket roligare om man hade borrat med maskinen bakom ryggen... :)
 
  • Gilla
beqen
  • Laddar…
I Isak90 skrev:
Hej!

Igår och idag har jag fortsatt i garaget. Gjorde klart de sista reglarna runt port och dörr och osb på det. Sedan har jag fått upp gipsen, nu är det bara taket kvar.:) Den sista väggen mot huset ska jag sätta osb och snickarna gips.:)

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

//Fredrik
Hur tänker du kring ”golv-sockel” i garaget?
Ser att du sätter gips hela vägen ner mot golvet
 
Horgmo Horgmo skrev:
Hur tänker du kring ”golv-sockel” i garaget?
Ser att du sätter gips hela vägen ner mot golvet
Jag har lite funderingar på klinkers i garaget och då blir det även en sockel på typ 10cm. Men har också funderat på att lägga en remsa med tätskikt för att vara på den säkra sidan. Men inget är bestämt än.

//Fredrik
 
Ska du slafsa med vatten så är det nog bra med en remsa tätskikt
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Åsa Lund
Håller med om remsa
 
Klinkers är ingen höjdare i garage, blir snabbt smutsigt i fogarna och är knöligt om man vill rulla något tungt typ bil mc på lyft.
Bättre med ett Epoxilackat golv
 
Eller gör ingenting, ha bilen direkt på betongen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.