Tjena!

Vad tror ni, kan man suga rent, prima, spackla med Webers gipsbruk, slipa, suga och måla på detta?

Har allt hemma isåfall så hade varit skönt
 
  • Vägg med borttaget ytskikt, exponerat gips och spackel, renoveringsavfall på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med skadat område där tapet och spackel har lossnat, exponerar underliggande konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Av vilken anledning har materialet lossat just på dessa ställen? Finns det risk för att övrig vägg kommer ner också?
 
B Bragul skrev:
Av vilken anledning har materialet lossat just på dessa ställen? Finns det risk för att övrig vägg kommer ner också?
Vi har upptäckt sprickor i samband (tror vi) med sprängning av berg på granntomten så vi knackade bort det som var löst runt om och det var det som lossnade. Resten sitter!
 
Hej. Du ska ha spackel till detta.Gipsbruk har man till lite grövre ifyllnad som man sen använder spackel på. Detta på grund av att gipsbruket är mycket hårdare och mer svårslipat + att det inte lämpar sig för tunn/finspackling. Mvh
 
M Micke R. skrev:
Hej. Du ska ha spackel till detta.Gipsbruk har man till lite grövre ifyllnad som man sen använder spackel på. Detta på grund av att gipsbruket är mycket hårdare och mer svårslipat + att det inte lämpar sig för tunn/finspackling. Mvh
Står ändå ”Ytor med GYPSUM Naturgips kan övermålas med akrylba- serade inomhus färger. Silikatfärg kan också användas, men då måste ytan primas med weber vidhäftare spädd 1:1 med vatten” i beskrivningen Men jag misstänkte lite det som du skrev
 
Kan du spackla det med perfekt resultat utan att behöva slipa nåt så kan du naturligtvis använda det........
 
  • Gilla
Micke R.
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Kan du spackla det med perfekt resultat utan att behöva slipa nåt så kan du naturligtvis använda det........
Det tror jag nog INTE att jag kan, får räkna med lite slipning
 
Hej. Rätt som Stefan skrev: Det går bra att använda gips. Lättare med spackel. Du behöver inte prima innan. Mvh
 
  • Gilla
OdugligMenErfaren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.