Ingen färg då det är spackel men 37 olika kulörer ;).

Har aldrig prövat dekorationsspackel men tycker det låter läckert. Kommer förmodligen inte köpa det varför det vore himla trevligt att vinna för att få testa det. Vem vet det kanske blir det jag använder i kommande renoveringar...
 
37 färger
Detta kanske skulle kunna rädda en vägg intill spisen som jag annars inte vet hur jag ska få till. Det är klart värt ett försök i alla fall
 
37 färger

När vi fick tillgång till huset målade vi om ena barnets rum före inflytt. Det visade sig att tapeten på flera väggar var lös och dålde lite olika strukturtapeter. Vi hade inte tid att göra rätt utan målade bara på. Nu har han samma färg men med medaljonger, fiskbensmönster och det ser allmänt risigt ut.

Vi har tänkt göra om det på riktigt snart och detta verkar ju passa bra. Då kan barnet vara med och välja färg och det blir ett kul projekt för alla.
 
Svar; 37st

I ett hus från -67 är KC14 från Flügger ett superlyft, ju!

Renoveringsarbete i hus från 1967 med arbetsbelysning, verktyg och omonterade fönster.
 
37 färger.

Jag och maken är i valet och kvalet vad vi ska göra med väggen bakom vår kamin. Tapeter blir knöligt och ger inte heller rätt känsla, men dekorationsspackel låter ju som helt rätt lösning!
 
37 Färger

Hur kan jag ha missat detta läckra alternativ, vi totalrenoverar vårt hus och har köpt all färg, spackel, tapet och tillbehör från Flûgger. Nu har vi "bara" 3 rum kvar, detta vore ju fantastiskt att få prova <3
 
37 Färger


Hur kan jag ha missat detta läckra alternativ, vi totalrenoverar vårt hus och har köpt all färg, spackel, tapet och tillbehör från Flûgger. Nu har vi "bara" 3 rum kvar, detta vore ju fantastiskt att få prova <3
 
37 färdigblandade färger

Jag har köpt ett hus som jag tar över i början av maj. Finns en vägg bakom den öppna spisen som jag önskar kunna göra om. Hade varit perfekt med detta spackel.

Petra
 
mitt svar: 37

Hela vintern har jag gått och funderat på vad jag ska göra med våra storarumsväggar i sommarstugan. Så ”poff” kom detta upp! Briljant lösning på mitt väggproblem. Hoppas nu att jag vinner för då kan vi lägga nån mer krona på vår utedassbygge.
 
37 stycken!

Det här måste ju vara pecis vad jag har letat efter. Våra väggar har en massa sprickor p.g.a. en närliggande godsjärnväg och det är helt lönlöst att försöka tapetsera eller måla. Men spackel - det måste ju vara HELT perfekt! Då gör det inget att det är lite ojämnt här och var och att det syns var man lagat sprickorna. Det kan ju t.o.m. bidra till charmen, lite industri-chict sådär! Både smart och snyggt!
 
Orientexpressen
Svar: 37 färger

Jag ska göra en (eller rättare sagt flera, en är redan fullbordad) illusionsmålning och med KC14 från Flügger kan jag ge målningen ytterligare en dimension som gör att den blir ännu mera trovärdig.
 
37 olika kulörer finns.
Jag har tidigare lekt lite med vanligt spackel för att få textur eller "rörelse" på väggar men det vore roligt att testa en produkt som faktiskt är framtagen för att göra just det jag är ute efter. Och vi har ett rum kvar att fixa med i vår totalrenovering där vi slår ihop två mindre lägenheter till en stor. Det här skulle vara perfekt till det utrymmet. Håller tummarna!
 
Så roligt att ni vill testa att göra något annorlunda på väggarna! Efter vad jag sett på bilder kan resultatet bli väldigt bra. Veckans vinnare blir @Marbro, som ska ge sin son ett nytt fräscht rum. Grattis säger vi och hoppas att sonen väljer en färg som ni inte måste måla över om ni flyttar en dag... :)
 
  • Gilla
lizaliza
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.