richardtenggren
Hej, fick hem två centrumplattor för keystone, men hur är det tänkt att monteras? Kommer ju se fult ut om man bara ska trycka fast uttaget i täcklocket? Låsflärpen kommer ju sitta utvändigt då?
Två centrumplattor för keystone på ett träbord, en vit täckplatta och en utanpåliggande installationsdosa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På mina Centrumplattor från Jung så sätter man keystonekontakten i ”monteringsplåten” och monterar centrumplattan i denna.
Jag ska sätta dessa utanpåliggande i tvättstugan så därför skippade jag Jung där…
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Hej, fick hem två centrumplattor för keystone, men hur är det tänkt att monteras? Kommer ju se fult ut om man bara ska trycka fast uttaget i täcklocket? Låsflärpen kommer ju sitta utvändigt då?
[bild]
På mina Centrumplattor från Jung så sätter man keystonekontakten i ”monteringsplåten” och monterar centrumplattan i denna.
Jag ska sätta dessa utanpåliggande i tvättstugan så därför skippade jag Jung där…
Som jag tolkar det så fäst keystoneuttaget fast i centrumplattan.

Jag hade bytt ut den mot en med 3 keystoneuttag, det är två blinlock med till ett sådant, så slipper man skruvhålen och får en monteringsplatta som uttaget snäpps fast i innan men trycker dit täckbiten.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
N NoOne2k skrev:
Som jag tolkar det så fäst keystoneuttaget fast i centrumplattan.

Jag hade bytt ut den mot en med 3 keystoneuttag, det är två blinlock med till ett sådant, så slipper man skruvhålen och får en monteringsplatta som uttaget snäpps fast i innan men trycker dit täckbiten.
Jo så tolkar jag det med, men varför liksom, man hade ju kunnat köra samma lösning som för uttaget med tre hål…
Nu ska detta visserligen sitta bakom BVPn och vid Fiberkonverten i änden av tvättstugan, men ändå :p

Jag får kanske designa en adapter och be någon printa åt mig eller skära ut en adapterplåt :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.