Letar med ljus och lykta efter stolar och bord som passar i lekrummet för ca 5-åring. Det jag hittar på IKEA verkar vara mer för 1-3-åringar. Staland har en variant på myran-stolen, men den känns också för liten.

Tips mottages tacksamt!

/alacs
 
Varför inte vanliga "vuxen-möbler"? Jag skulle satsa på t ex IKEA:s bordsskiva med ställbara ben till och sedan någon lättare stol. T ex bordsskiva Vika Manne, antingen äggformad eller "barbapapa-formad", och sedan t ex "riktiga" Myran-stolar eller liknande. Då fungerar möblerna i många år, stolarna kan agera extrastolar när ni har mycket besök och barnen får gott om plats att spela spel med kompisar etc.

Vår dotter är 6 år och ska få ett "vanligt" bord och ett par "vanliga" stolar i sitt rum som kombinerat skriv/lek/spel-bord.
 
alacs skrev:
Letar med ljus och lykta efter stolar och bord som passar i lekrummet för ca 5-åring. Det jag hittar på IKEA verkar vara mer för 1-3-åringar. Staland har en variant på myran-stolen, men den känns också för liten.

Tips mottages tacksamt!

/alacs
Jag har själv en 5.5-åring och det där med möbler är knepigt. De befinner sig mellan vuxen och barnmöbler. Jag har löst det genom en bänkskiva som jag satt fast i väggen samt kompletterat med höj/sänkbar stol.

Nu var det ju iofs bord och stolar du frågade efter...varför inte kolla på Blocket efter något billigt begagnat i vuxenstorlek? Kapa helt enkelt av benen så de passar.
 
hejsan!

Det finns en firma här i Nacka som tillverkar fina barnmöbler, de har visst gjort det i många år.

De har en butik i Sickla, i gången där hantverkarna finns. Åk och titta!

// Snäckan
 
snackan68 skrev:
hejsan!

Det finns en firma här i Nacka som tillverkar fina barnmöbler, de har visst gjort det i många år.

De har en butik i Sickla, i gången där hantverkarna finns. Åk och titta!

// Snäckan
Är det Breja du menar? De har iofs ingen egen tillverkning och existerat ett år bara...
Breja barnmöbler

Så du kanske menar någon annan?
 
Hejduk..tig skrev:
Är det Breja du menar? De har iofs ingen egen tillverkning och existerat ett år bara...
Breja barnmöbler

Så du kanske menar någon annan?

Aha - trodde det var samma butik.... det är alltså inte samma, vet inte vad den andra heter.

Ska fråga på lördag då släkten från Nacka kommer.

// Snäcka n
 
breja möbler skulle jag satsa på även om de e lite dyrt men barn behöver lika fint som vuxna tycker jag
 
Det fick bli vuxenstolar och -bord, som då kan dubblera som komplement om vi behöver många sittplatser kring matbordet. Killarna verkar nöjda hur som haver.

/alacs
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.