M MoMag skrev:
Tack för pepp. Ja då får det bli till att jaga ...
När är det sagt att huset ska stå klart?
 
M
A Alexn72 skrev:
När är det sagt att huset ska stå klart?

Huset beställs inte förrän bygglovet är godkänt av kommunen.
 
M MoMag skrev:
Huset beställs inte förrän bygglovet är godkänt av kommunen.
Jag tänker mer om ni fått någon tidsaspekt från dem. Om de inte kan leverera förrän om 2 år så är det inte så bråttom med bygglovet för deras del kanske...
 
M
A Alexn72 skrev:
Jag tänker mer om ni fått någon tidsaspekt från dem. Om de inte kan leverera förrän om 2 år så är det inte så bråttom med bygglovet för deras del kanske...
Aha, nej så är det inte :).

Men oavsett detta, vad är en rimlig tid för framtagande av bygglovshandlingar för ett normalt fritidshus 80-85 kvm utan speciallösningar?
 
M MoMag skrev:
Men oavsett detta, vad är en rimlig tid för framtagande av bygglovshandlingar för ett normalt fritidshus 80-85 kvm utan speciallösningar?
1-2 veckor är tämligen vanligt. Då avser jag arbetstid, alltså 40-80 timmar. Den arbetstiden kan ju vara utspridd över fler kalenderveckor beroende på svarstider från andra inblandade.

Många faktorer påverkar tidsåtgången. Betänk även att "normalt" är ett väldigt brett begrepp.
 
M
splinter splinter skrev:
1-2 veckor är tämligen vanligt. Då avser jag arbetstid, alltså 40-80 timmar. Den arbetstiden kan ju vara utspridd över fler kalenderveckor beroende på svarstider från andra inblandade.

Många faktorer påverkar tidsåtgången. Betänk även att "normalt" är ett väldigt brett begrepp.
Tack för svar. Ja det är lite oprecist formulerat av mig inser jag. Men fint att få en ungefärlig uppskattning ändå.
 
  • Gilla
splinter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.