Merparten av mina besök på byggahus.se sker via mobilen. Märkte idag att det konstant proppar upp reklamfilmer som täcker stor del av skärmen.

Detta är mycket störande och om det fortsätter kommer jag minska mitt besökande här betydligt då det är mycket irriterande.

Hoppas verkligen att ni tänker om och tar bort detta otyg.

Skärmdump av forum med reklam som stör navigeringen genom att täcka stort område av visningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Prodigys och 5 till
  • Laddar…
A
Z Zlade skrev:
Merparten av mina besök på byggahus.se sker via mobilen. Märkte idag att det konstant proppar upp reklamfilmer som täcker stor del av skärmen.

Detta är mycket störande och om det fortsätter kommer jag minska mitt besökande här betydligt då det är mycket irriterande.

Hoppas verkligen att ni tänker om och tar bort detta otyg.

[bild]
Händer mig att när jag ska stänga ner annonsen så klickar jag in på trådar istället.
Men det går att leva med...
 
Sittställning
Håller med.. är det så kärvt med pengar att man måste sälja ut sig såhär? ...
 
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Det är la bara att ni blir premium-medlemmar så slipper ni reklamen?

Fattar inte att folk bara accepterar reklam på tv, eller Youtube, men inte på en webbplats?
 
  • Gilla
Noramasen och 3 till
  • Laddar…
A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det är la bara att ni blir premium-medlemmar så slipper ni reklamen?

Fattar inte att folk bara accepterar reklam på tv, eller Youtube, men inte på en webbplats?
För min del så går det bra..
Jag har inget emot reklam..
Hamnar i trådar jag aldrig läst ibland.. Men vad gör det?
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
A
Sittställning Forlowt skrev:
Håller med.. är det så kärvt med pengar att man måste sälja ut sig såhär? ...
Nu är du bara lite vrång.. Låt dem få in sin intäkt så de kan leva och fortsätta...
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det är la bara att ni blir premium-medlemmar så slipper ni reklamen?

Fattar inte att folk bara accepterar reklam på tv, eller Youtube, men inte på en webbplats?
Tittar inte på tv-kanaler utan endast Netflix osv.
YouTube används aldrig på mobilen så ingen reklam där.

Är en balansgång mellan att mjölka så mycket pengar som möjligt av varje besökare på en webbplats eller att prioritera användarvänlighet.

Jag undviker i möjligaste mån sidor som har för mycket reklam.
 
  • Gilla
Njingan
  • Laddar…
Annonser har jag inga problem med men när det börjar spelas upp reklamfilmer automatiskt på en sida så har det gått för långt.

Edit.
Exempel på sida som är ok trots stor annons.
Skärmdump av ett forum med en stor Bahnhof Cloud annons och en lista över aktiva trådar nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sittställning Forlowt skrev:
Håller med.. är det så kärvt med pengar att man måste sälja ut sig såhär? ...
Är det gratis att driva byggahus.se?
Måste du betala för att använda sidan?
 
  • Gilla
Kim Gyllenhorn och 1 till
  • Laddar…
Z Zlade skrev:
Tittar inte på tv-kanaler utan endast Netflix osv.
YouTube används aldrig på mobilen så ingen reklam där.

Är en balansgång mellan att mjölka så mycket pengar som möjligt av varje besökare på en webbplats eller att prioritera användarvänlighet.

Jag undviker i möjligaste mån sidor som har för mycket reklam.
Så Netflix är värt att betala 89 spänn minst per månad för, men inte 39 spänn här?

Det må ju så vara att användarvänlighet och reklam är motsatser, men man kan å andra sidan inte äta användarvänlighet, eller hur?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
K
Försvinner inte reklamen om man är en aktiv användare? Jag har inte råkat ut för störande filmer.. har jag bara haft tur?
 
  • Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
Grymt störande reklam. Helt ok med reklam och annonser på ett gratisforum men att den börjar spela upp automatiskt med ljud är totalt förkastligt. Låg vaken en stund inatt och tog då upp mobilen för att Byggahus-surfa lite varpå annonsen drog igång på full volym på mobilen. Jag hoppade högt av förskräckelse - och vad frun sa lämpar sig inte i skriven text. Nej bort med denna typ av pop-up reklam!!!!
 
  • Gilla
Prodigys och 2 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Så Netflix är värt att betala 89 spänn minst per månad för, men inte 39 spänn här?

Det må ju så vara att användarvänlighet och reklam är motsatser, men man kan å andra sidan inte äta användarvänlighet, eller hur?
Är stor skillnad i hur mycket det stör med reklamfilmer som startar av sig själv och annonser som jag anser är ok. Är fullt medveten om att det kostar pengar att driva siten.

Hoppas du förstår skillnaden mellan att betala för Netflix där det finns mängder med filmer/serier osv och byggahus där användarna skapar allt innehåll. Är som sagt en balansgång där man ska passa sig för att mjölka sina användare som "jobbar" gratis genom att skapa alla trådar/inlägg.
 
  • Gilla
antett och 1 till
  • Laddar…
Z Zlade skrev:
Är stor skillnad i hur mycket det stör med reklamfilmer som startar av sig själv och annonser som jag anser är ok. Är fullt medveten om att det kostar pengar att driva siten.

Hoppas du förstår skillnaden mellan att betala för Netflix där det finns mängder med filmer/serier osv och byggahus där användarna skapar allt innehåll. Är som sagt en balansgång där man ska passa sig för att mjölka sina användare som "jobbar" gratis genom att skapa alla trådar/inlägg.
Tja, utgår jag ifrån mig själv har jag haft betydligt större nytta av byggahus än Netflix.
Det är nog åtskilliga 100 tusen jag sparat på hjälpen jag fått här... Nu är jag ju inte premium-medlem, men inte skulle jag gnälla på lite reklam....
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
N
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, utgår jag ifrån mig själv har jag haft betydligt större nytta av byggahus än Netflix.
Det är nog åtskilliga 100 tusen jag sparat på hjälpen jag fått här... Nu är jag ju inte premium-medlem, men inte skulle jag gnälla på lite reklam....
Haha där kom snålheten fram.
Du klagar på att användaren ej betalar för premium och så är du ej själv de?
Haha helt ärligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.