Jag har en kombinerad kyl/frys, Electrolux QRT4650, som jag tänkte försöka hänga om dörrarna på (och hoppas att den sluter tätt trots att den har några år på nacken...). På kylskåpsdörren sitter en display och när man lossar det övre beslaget till dörren går en sladd (sensor?) ner genom beslaget i dörren. Beslaget är förstås inga problem att lossa, men jag förstår inte hur jag skall få loss sladden. Det verkar som att den sitter löst en bit ner i dörren men den verkar inte gå att dra upp, åtminstone inte när jag försöker försiktigt. Någon som vet hur man skall göra?

Vit Electrolux kyl/frys-dörr med inbyggd display och osynlig sladd genom beslaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen dörr på en vit kyl med ett övre beslag och en sladd som löper ner genom beslaget in i dörren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

A
Den sitter på kretskortet du måste ta bort displayen!
 
electroluxaren skrev:
Den sitter på kretskortet du måste ta bort displayen!
electroluxaren skrev:
Den sitter på kretskortet du måste ta bort displayen!
Aha, tack! Bara att lossa på displayen med en mejsel, koppla loss och dra ut sladden och föra ner den igen genom hålet i dörrens andra hörn alltså?
 
A
S sonale skrev:
Aha, tack! Bara att lossa på displayen med en mejsel, koppla loss och dra ut sladden och föra ner den igen genom hålet i dörrens andra hörn alltså?
om där finns ett hål
annars får man lägga kabeln uppe på dörren
 
Det löste sig. Stort tack!
 
S sonale skrev:
Det löste sig. Stort tack!
Hur löste du med kabeln? :) Har samma problem med samma kyl/frys.
 
Sambar911 Sambar911 skrev:
Hur löste du med kabeln? :) Har samma problem med samma kyl/frys.
Efter att man lyft på displayen är det bara att koppla loss kabeln ur kretskortet och dra upp den. För att sedan trä ner den till kretskortet genom kanalen på andra sidan dörren använde jag någon form av ledare med lite mer styrsel än själva kabeln för att lyckas, en bit ståltråd har jag för mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.