Hej!
Är i färd med att plombera avloppet som är i gjutjärn.
Kan man rent av fylla avloppet/vattenlåset med fogskum,för att sedan flytspackla,
Isf vilket fogskum ska man köra på?

Tack på förhand//
 
Ska det inte vara kvar men anslutet till avloppet, packa med lite isolering 20 cm ner, en plastpåse efter och i med betong som gungas med en pinne så det fyller ut i röret ordentligt
 
Betong, definitivt, jag har en gång ägt ett hus där råttor gått in och ut i flera år (huset var tomt i perioder) genom ett avlopp som inte var tillräckligt pluggat (dvs det var pluggat med sådant som råttor gnager igenom).

Vi fyllde det med betong och då slutade råttorna komma in.
 
Ja, betong gäller.

Vi har just nu ett problem med ett dåligt proppat rör.

Råttor har kommit in under ett uppreglat trägolv i ett rum i källaren, det har varit dålig lukt i rummet en tid.

Nu visar det sig att ett påstick på huvdudstammen under golvet står öppen. Påsticket går troligen till en golvbrunn under golvet. Det togs ur bruk 1960, när rummet konverterades från garage. Jag har svårt att tro att den varit öppen i 60 år. Måste ha funnits en propp, som nu är helt borta. Som temporär fix, har jag kört med fogskum och en boll av ståltråd Men vi kommer att byta ut rören under golven i källaren nu.

Sedan i onsdags när golvet öppnades har jag fått 7 halvstora råttor i fällor. Golvet är stängt igen i väntan på Anticimex, det är råttor som kommit upp och gömmer sig i rummet.
 
Japp det känns igen. Enligt Anticimex hade vi en rått-toalett, precis utanför köket... I det som en gång varit ett badrum, så de var ju inte så dumma råttorna. :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.