Det bör väl även hjälpa att undvika problem om TS ser till att få ett rör utan skarv hela vägen och att röret blir svagt konvext snarare än svagt konkav (dvs undvika en nedbuktning).
 
Fulkemisten
tippz tippz skrev:
Finns ju kickspace för Ikea-sockel... För övrigt tycker jag du mest kapat tråden och gnäller över att TS har valt ett Ikea-kök?
Nej. Jag varnar för problem med Ikea-köks sockelhöjd. Jag har själv Ikea då det funkade rätt bra i övrigt, det var enkelt att kapa av 5 cm i överkant. Vissa andra skåp modifierades även på bredden så jag slapp passbitar.
Hade Ikea velat att man inte ska såga i skåpen hade de funnits i många fler bredder och höjder.
Vidare har jag gett andra förslag också än att välja annat kök.
M matte2k skrev:
om man byter eller modifiera 90g böjen som går ner i golvet så böjen kommer i princip direkt. Då ligger böjen ca 6cm ovan golv. Då har jag 1cm/m i fall?
Borde inte det gå?
Det var typ exakt så jag gjorde. Fick inte till det bra med 75-rör, med 50 var det enkelt. Jag misstänker att du kan få samma problem att få till det med 50 som jag hade med 75, finns ju egentligen bara ett sätt att få reda på det. Testa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.