tompax2 tompax2 skrev:
Färg med silikon är "omöjligt" att måla riktigt på, typ hammarlack. Men jag har svårt att tänka mig att just någon sådan typ av färg skulle använts i sovrummet.

Men ja, absolut skulle en tidigare färg kunna ställa till det. Något som inte matchar rent kemiskt med det man stryker på därefter. Eller något sådant.
Färgen innan var torftigt torr/matt, men färgen fastnade bra på den. Det är efter några minuter som bubblorna dyker upp. Konstigt som fan.
 
Har samma fenomen hemma. Målat på flera väggar med samma färg utan problem men just denna vägg (Vägg mot gatan) verkar strula, slipat och spacklat och ändå bubblar det upp igen. Kanske har något med utetemperaturen? att göra förutom att det eventuellt skulle vara så att det är otätt (också jättekonstigt).
 
Vinkelrät Vinkelrät skrev:
Har samma fenomen hemma. Målat på flera väggar med samma färg utan problem men just denna vägg (Vägg mot gatan) verkar strula, slipat och spacklat och ändå bubblar det upp igen. Kanske har något med utetemperaturen? att göra förutom att det eventuellt skulle vara så att det är otätt (också jättekonstigt).
Jag målade spärrfärg, slipade bort bubblorna i spärrfärgen, spärrade igen. Då blev det inga bubblor i andra lagret spärrfärg.

Jag fick alltså bubblor i spärrfärgen till en början, men det verkar som att spärrfärgen faktiskt skyddade mot nya bubblor när den väl hade torkat.
 
  • Gilla
Vinkelrät
  • Laddar…
Min lägenhet har precis renoverats och bland annat spacklades och målades. Idag märkte jag också en bubbla på väggen. Kan väggen vara fuktskadad?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.