Hej,
Jag har köpt en ny tvättmaskinen där det finns dragning för, avlopp och kram, dock lyckas jag ej få igång vattnet i kranen. Hur gör jag, har testat med alla knappar jag har men inget funkar.
 
  • Ett modernt badrum med vit kakelvägg, duschhörna, toalett och handfat, men utan synlig tvättmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenledningar och avstängningsventiler under skåp, ej igångsatt för tvättmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installation av tvättmaskin med synliga avloppsrör, slangar och anslutna vattenledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och med tvättställ menar du? Du få ursäkta min okunnighet, mycket kan jag, men det här fixar jag ej
 
Vart är tvättmaskinen och vart är den ansluten?
 
Rickard.
Marlinrasouki Marlinrasouki skrev:
Och med tvättställ menar du? Du få ursäkta min okunnighet, mycket kan jag, men det här fixar jag ej
Jag misstolkade nog dina bilder så jag tog bort. Sista bilden är väl från köket?

Får du inget vatten i kranen där tvättmaskin ska kopplas in så får du leta avstängningsventiler under tvättstället eller om det finns något litet plåtskåp du kan kolla i.

Hittar du inget ringer du din vaktmästare eller liknande, eller knackar på grannen och frågar ;)
 
Tvättmaskinen är i badrummet, lite osäker på vart den är ansluten, men ser ut och vara till köket, köket är bakom badrummet. Har letat i badrummet under handfatet och toalettstolen och där finns ingen brytare.
 
Rickard.
Marlinrasouki Marlinrasouki skrev:
Tvättmaskinen är i badrummet, lite osäker på vart den är ansluten, men ser ut och vara till köket, köket är bakom badrummet. Har letat i badrummet under handfatet och toalettstolen och där finns ingen brytare.
Är den kopplad till köksblandaren sitter det en avstängare på själva blandaren (används normalt till diskmaskin)
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
Jag misstolkade nog dina bilder så jag tog bort. Sista bilden är väl från köket?

Får du inget vatten i kranen där tvättmaskin ska kopplas in så får du leta avstängningsventiler under tvättstället eller om det finns något litet plåtskåp du kan kolla i.

Hittar du inget ringer du din vaktmästare eller liknande, eller knackar på grannen och frågar ;)
Rickard. Rickard.ag skrev:
Jag misstolkade nog dina bilder så jag tog bort. Sista bilden är väl från köket?

Får du inget vatten i kranen där tvättmaskin ska kopplas in så får du leta avstängningsventiler under tvättstället eller om det finns något litet plåtskåp du kan kolla i.

Hittar du inget ringer du din vaktmästare eller liknande, eller knackar på grannen och frågar ;)

Får nog ringa vaktmästaren. Det stämmer bilden är i köket. Ska försöka hitta den dära ventiler du pratar om. Tusen tack
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
Är den kopplad till köksblandaren sitter det en avstängare på själva blandaren (används normalt till diskmaskin)
Konstigt nog så funkar diskmaskinen utan några problem och får dit vatten men inte tvättmaskinen
 
Rickard.
Du får visa bilder på hur tvättmaskinen är inkopplad.

På bild 1 är det ju tydligt vars det är tänkt att tvättmaskinen ska stå under skåpet och det var där jag först trodde den skulle stå.
 
Ja min ser ut så med, och diskmaskinen funkar utan problem, men får ingen vatten till just badrummet. Så måste nog vara något annat.
 
Vad gör den inringade prylen?

VVS-installation med inringad avstängningsventil och olika anslutningar bakom tvättmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ingen aning, har testat att ha den åt bägge hål men får ej fram vatten i kranen till tvättmaskinen ändå
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.