hej jag kommer bygga in mitt spabad så det blir nersänkt I trallen, behöver tips hur ni har byggt servicelucka I altanen så man kan öppna upp hyffsat smidigt,luckan på spabadet är stor så jag behöver en stor lucka ca en hel sidan blir det, lägg gärna upp bilder hur ny byggt
 
R
Inget svar än
 
Vi gjorde såhär Trätrall med synlig inspektionslucka vid en häck, med del av trappstegsräcke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trätrall med öppning och inbyggd pump i en trädgård, omgiven av gröna buskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Stuffmeister och 4 till
  • Laddar…
B Bergo skrev:
hej jag kommer bygga in mitt spabad så det blir nersänkt I trallen, behöver tips hur ni har byggt servicelucka I altanen så man kan öppna upp hyffsat smidigt,luckan på spabadet är stor så jag behöver en stor lucka ca en hel sidan blir det, lägg gärna upp bilder hur ny byggt
Jag ska också bygga in ett spabad med service lucka på ca 1,6×0,5 meter. Fick du till det och har du några bilder att dela med dig?
 
Är det inte bara att regla upp under och ha en lucka utan gångjärn? Valfri storlek.
 
Ja det är lite så jag tänkt göra. Regla upp i varjd hörn av spabadet och ha 2 reglar på längden för luckan ca 1,6 meter och så får reglarna ligga löst i balkskor tänkte jag. Första gången jag ska bygga altan så söker lite info hur man bör göra. Då bör inte luckan kunna glid omkring alternativt att man fäster den med 1-2 skruv. Sen blir den säkert tung med reglarna också så det är bra. Förhoppningsvis slipper man öppna luckorna.
 
  • Gilla
Elena Pettersson
  • Laddar…
B Bergo skrev:
hej jag kommer bygga in mitt spabad så det blir nersänkt I trallen, behöver tips hur ni har byggt servicelucka I altanen så man kan öppna upp hyffsat smidigt,luckan på spabadet är stor så jag behöver en stor lucka ca en hel sidan blir det, lägg gärna upp bilder hur ny byggt
hur blev ditt bygge?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.