Ska byta handtag/knoppar på alla skåpsluckor och upptäckte då att någorlunda snygga handtag i borstat stål ligger på 150 kr styck hos vår lokale krämare, som ingalunda tillhör de mest exklusiva. Biltema tar dryga 20-lappen för sina och vid en hastig okularkontroll är de slående lika de för 150 kr.

Vad, utöver bättre kvalitet på gängorna, kan egentligen motivera denna prisskillnad på 6500%? Med andra ord, finns det någon god grund till att fly Biltemas handtag?
 
om det rör sig om rostfritt stål så ska det knappast spela någon roll vilket handtag du väljer, är det däremot någon form av legering så hade jag nog varit mer försiktig då dom kan slitas och gulna efter flitigt användande, därmed inte sagt att biltemas skulle vara sämre än något annat.
Begränsat med storlekar brukar annars vara de billigaste varianternas svaghet.
 
En polare till mej köpte handtag på biltema.
Blev väldigt förvånad när cc måttet inte var samma på alla handtag.
Måtta ett, cc 102. Udda redan där. Gjorde mall. Borra. Sen när han skulle sätta upp dom var de ett cc mellan 100 upp till 105. Samma handtag. Samma cc mått på förpackningen. Lite knepigt. Där av billigt??
 
På deras hemsida verkar de flesta vara i polerad nickel. Troligtvis därför de är så billiga.
 
CO har också billiga handtag/knoppar och åtminståne de jag köpte är i rostfritt. Jag tror att det lönar sig att jämföra priser även här!!!! Men som sagt ovan, kolla så att det inte är legeringar eller bara ytbehandlat.....
 
Jag har länge letat efter handtag till mina 80 cm breda kökslådor. Riktigt breda handtag vill jag ha. Priserna per handtag är astronomiska och IKEA som har normala priser har inte den bredden. Så jag väntar helt enkelt med att köpa in dessa tills nästa gång jag åker till Baltikum där jag kan köpa handtag i rätt storlek till prisar som matchar Biltemas.

Tjänar ju faktiskt in mera än väl hela resan då jag behöver ca 15 handtag...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.