Hej! Planerar vilket golv vi ska ha i vår sommarstuga. Det ska vara ett bekymmersfritt golv. Vi ska kunna springa in med gräsiga och ibland sandiga barfotafötter. Ibland är fötterna blöta och vi kanske också står och tar av oss blöta badkläder.

Först tänkt klinker, men lite kall känsla kanske. Sedan vill en del i familjen ha plankgolv. Vad tror ni om COREtec? Någon som har erfarenhet av sådant golv? Mörkbrunt plankgolv med naturligt träutseende i en inredningsmiljö med en soffa och en filt delvis synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det låter ju som att det är plastmatta ni behöver. De flesta brukar nog torka sig innan de går in.
 
raveper raveper skrev:
Det låter ju som att det är plastmatta ni behöver. De flesta brukar nog torka sig innan de går in.
Men COREtec ska ju vara helt vattentätt sägs det. Typ plank dock, så frågan är hur det blir i springorna...
 
Vi har lagt det i vårt uterum, det är det bästa golvet jag haft. Tål temperatur skillnaderna & vatten, skönt att gå på
 
  • Gilla
Ahava
  • Laddar…
Tog av mig skorna i byggaffären och ställde med på en bit Coretec respektive en bit parkett. Mycket skönare och varmare känsla med parkettgolvet. Det får bära eller brista -parkett blir det! Vi får bli lite mer disciplinerade helt enkelt.
 
A Ahava skrev:
Tog av mig skorna i byggaffären och ställde med på en bit Coretec respektive en bit parkett. Mycket skönare och varmare känsla med parkettgolvet. Det får bära eller brista -parkett blir det! Vi får bli lite mer disciplinerade helt enkelt.
Nu har det gått en tid ju. Blev ni nöjda? :)
 
N Niklas401 skrev:
Vi har lagt det i vårt uterum, det är det bästa golvet jag haft. Tål temperatur skillnaderna & vatten, skönt att gå på
Fortfarande nöjd med golvet? Jag har funderingar på att som du lägga Coretec i uterum. Vad har du under? Platta, trall, råspont? Enligt leverantör rekommenderar de att det ska ligga under byggplast också. Inget bra i ouppvärmt uterum.
 
Ja vi är jättenöjda, det är ju ett vinterbonat uterum vi har så det är spånskivor med golvvärme. Men ibland är det 8grader sen om solen ligger på kan det va 40
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.