Vi renoverar en trapp i huset, och ska ta bort den gamla mattan som ligger och undrar om det finns någon risk med limmet? Det ser inte ut som svartlim (utgått från bilder), men jag har för lite kunskap om ämnet för att kunna avgöra det. Renovering av trapp där gammal matta tas bort, med verktyg och trappsteg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering av trappsteg där gammal matta tagits bort visar synligt lim och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • En delvis bortriven mörkbrun matta på ett trätrappsteg som visar gammalt lim under.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Staffans2000
Mattan är av Linolium. Om limmet, vet jag inte. Men hade det varit min trapp, hade jag inte brytt mig överhuvudtaget. Har du en vedpanna kan du elda upp linoliumen. Den brinner utmärkt.

Staffan
 
Dennisaldelov Dennisaldelov skrev:
Vi renoverar en trapp i huset, och ska ta bort den gamla mattan som ligger och undrar om det finns någon risk med limmet? Det ser inte ut som svartlim (utgått från bilder), men jag har för lite kunskap om ämnet för att kunna avgöra det.[bild] [bild]
Om mattan har asbest sitter det i mellanlagret. Ovanlagret med den kosmetiska ytan är pvc.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.