Hejsan!

Tänkte be om lite köpråd gällande färg för ommålning inomhus.

Har hittat Nordsjö Original 7glans 10L för 699kr i valfri kulör. Alltså Inte deras Professional serie! Tänkte då höra om detta kan va en färg att köra på till ett vettigt pris. Kulörer som kommer målas är vit samt grå.

Tak kommer det inhandlas jotaproff takfärg.

Paneltak har jag blivit rekommenderad kvistlack för att sedan köra på Alcro panelgrund i vit. Som tydligen även ska bli riktigt bra som slutlager.

I början hade vi en liten tanke på Rustas Nyans serie, men då.den kostar 650kr för 10L så kånner jag att man kan lika gärna skjuta till lite och köpa färg gör en 7-800kr för 10L.

Har ni tips på annat så tar jag tacksamt emot det!

Tack på förhand!

Mvh
 
Redigerat:
Jag har varit väldigt nöjd med Hornbachs egna grundfärg.
Den har täckt väldigt bra, privärd samt färgburken är lite konvex vilket gör att man får i rollern direkt i färgburken. Spar lite färgtrågskostnad :)

Vi har provat rustas färger och de har inte varit bra för oss.

Annars gillar jag Jotuns färger, dock väldigt dyra men ger väldigt behagligt resultat.
 
Njingan Njingan skrev:
Jag har varit väldigt nöjd med Hornbachs egna grundfärg.
Den har täckt väldigt bra, privärd samt färgburken är lite konvex vilket gör att man får i rollern direkt i färgburken. Spar lite färgtrågskostnad :)

Vi har provat rustas färger och de har inte varit bra för oss.

Annars gillar jag Jotuns färger, dock väldigt dyra men ger väldigt behagligt resultat.
Bara deras egna grundfärg? Eller vanlig väggfärg med?
 
T torbrand skrev:
Bara deras egna grundfärg? Eller vanlig väggfärg med?
Hej!

Gick ned och tittade på burken,, såg då att det var deras ”vanliga” färg jag använt som grundfärg för väggar samt som takfärg.

https://www.hornbach.se/shop/Vagg-t...ringsmedel-12-L/4673168/artikel-detaljer.html

De har en burk de kallar för grundfärg också, den har jag faktiskt inte använt :)

Men ovan färg är om du ska måla vitt.

Om du ska ha bruten färg tror jag Hornbach kör med Sandolin.
Inte provat målarfärg från sandolin, däremot deras spackel som fungerat bra.
 
Njingan Njingan skrev:
Hej!

Gick ned och tittade på burken,, såg då att det var deras ”vanliga” färg jag använt som grundfärg för väggar samt som takfärg.

[länk]

De har en burk de kallar för grundfärg också, den har jag faktiskt inte använt :)

Men ovan färg är om du ska måla vitt.

Om du ska ha bruten färg tror jag Hornbach kör med Sandolin.
Inte provat målarfärg från sandolin, däremot deras spackel som fungerat bra.
Tack för bra svar!
Spanat lite på Sandolin. Men tycker Nordsjö färgen frf låter lockande.

Fler som har input?
 
Vi har nordsjö original i hela huset och är supernöjda
 
  • Gilla
torbrand
  • Laddar…
T torbrand skrev:
Tack för bra svar!
Spanat lite på Sandolin. Men tycker Nordsjö färgen frf låter lockande.

Fler som har input?
Det är ju exakt samma produkter.
Sadolin och Nordsjö alltså:)
 
B bergigtomt skrev:
Vi har nordsjö original i hela huset och är supernöjda
Härligt att höra! Har ni någon erfarenhet av annan färg att jämföra med? Hur många strykningar och vilka kulörer har ni målat med?

Peter2400 Peter2400 skrev:
Det är ju exakt samma produkter.
Sadolin och Nordsjö alltså:)
Jsså, har lite dålig koll. Är det samma tillverkare alltså? Gör olika marknader?
 
T torbrand skrev:
Härligt att höra! Har ni någon erfarenhet av annan färg att jämföra med? Hur många strykningar och vilka kulörer har ni målat med?


Jsså, har lite dålig koll. Är det samma tillverkare alltså? Gör olika marknader?
Ja, det är AkzoNobel som är producent.
http://www.sadolin.se/om-sadolin/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.