Tjenare gott folk.

Jag och frugan går i tankarna om vårt framtida uterum, tanken är att det ska bli ett året runt uterum med isolerad gjuten platta + golvvärme och allt det.

Men det skall byggas på samma ställe där nuvarande uterum står dvs mot huset och garaget så det blir tekniskt sett bara 1 "yttervägg" och ett skjutparti.

Men om man vill bygga ett året runt uterum på detta viset behöver jag ens göra något mot fasaden/garaget? Tänker just på när man ska göra beräkning på priset osv och det hade ju varit kanon om jag teoretiskt kunde slippa göra något mot dessa 2 väggar och låta de va som de är men ändå uppnå ett skönt klimat där ute på vintern
 
Ingen som har någon kommentar? :cry:
 
Fullgos isolering i alla väggar mot ute, även taket måsta ha isolering, befintliga ytterväggar som uterummet står mot behöver inte göras något med, Tänk till hur anslutning av taket ska bli mot det som finns. i bland ovanför hängränna , bäst , i bland under hängränna sämst, blir lågt i tak då. Allt måste ses på plats för att kunna ge något vettigt svar, snickare kan det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.