Ska bygga ett nytt hus och vill gärna sätta solceller. Har varit i kontakt med ett gäng bolag men har inte fått riktigt förtroende för någon leverantör. Så jag vill gärna få din input utifrån dina erfarenheter dvs tips på bra leverantör.

Initialt hade jag tänkt att lägga plåttak men det känns som lite waste of money om jag ändå ska täcka majoriteten av taket med solceller, eller tänker fel?
Tacksam för din input!
 
Taket under spelar mindre roll.
Falsatplåttak kan man fästa solcellerna i direkt, pannor får man ha ett beslag som ansluter till råsponten..

Själv hade jag full tillit till montören av mina... jag satte upp den själv :geek:
 
  • Gilla
Kallebo
  • Laddar…
R Rubbe73 skrev:
Ska bygga ett nytt hus och vill gärna sätta solceller. Har varit i kontakt med ett gäng bolag men har inte fått riktigt förtroende för någon leverantör. Så jag vill gärna få din input utifrån dina erfarenheter dvs tips på bra leverantör.

Initialt hade jag tänkt att lägga plåttak men det känns som lite waste of money om jag ändå ska täcka majoriteten av taket med solceller, eller tänker fel?
Tacksam för din input!
Skulle köra på falsat svart, finns fabrikat man kan lägga själv o är billigare. Dessvärre är ju halva taket utan panel så nått snyggt måste de bli.
 
K
A Alexn72 skrev:
..

Själv hade jag full tillit till montören av mina... jag satte upp den själv :geek:
Hur löste du kontakten med elbolaget? Eller kör du off-grid?
 
K Kallebo skrev:
Hur löste du kontakten med elbolaget? Eller kör du off-grid?
I båda mina anläggningar så har där varit en elektriker inblandat.
Men det är inte helt enkelt att få tag på en ...
 
  • Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.