Hej.
Vi har två kaniner som bor i ett ganska stort kaninhus. De producerar en del avfall som vi skulle vilja ta tillvara. Vi har begränsad plats för kompost men jag har en idé om att sprida ut avfallet direkt i rabatterna.
Det som avses är deras toalett (papperspellets samt bajs), en del hö som ej ätits upp, utdraget halm från sovplatser samt kutterspån/torv från golvet. Vi gör en rengöring av toaletterna varje dag och byter det andra ca en gång i veckan. Säg att vi får 20-50 liter ”skräp” i veckan beroende på årstid osv.
Skulle man sprida ut som det är, ser det snabbt skräpigt ut men jag tänkte att det kanske fanns någon kul maskin som kunde strimla upp allt i mindre stoff?
Någon som har något förlag?
 
Någon slags diy-bajsmaskin alltså... skitroligt juh, höhöhö

det här kanske kan vara ett uppslag?

 
Du kan väl hälla ut det och låta det torka, och sen köra med gräsklipparen några gånger? Annars kanske en kompostkvarn av modellen med snabbt snurrande knivar? Jag tror mest på gräsklipparen dock.
 
Gräsklipparen skulle kanske vara något men vi har en handdriven cylinderklippare så det blir lite lurigt.
Jag ser framför mig en maskin med typ trimmertrådar som finfördelar junk som man kastar ner. Det är kanske en önskedröm dock.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.