Hej! Har en plan om att ändra om lite i tänkta garaget.
Utbygget på huset som gjordes 99 är av 45x175 cc 30. Murade ytterväggar av lecablock.
Orginaldelen av huset är gjuten platta,Betonghålsten i källarväggar,sedan gjutet valv. Solid gjutning i mitten av huset,från hallen till köket, Resterande rum har ca 80mm mindre tjocklek på platta då det ligger bjälklag med spån sedan golv.
Innerväggarna består av 35 & 50mm träspont. Och ytterväggar endast 50mm spont.

Bifogar bild på befintlig planyta.
och sedan på önskad planyta.

Min tanke är att detta bör inte behöva diskuteras pga pelaren i mitten som väger av mycket.
Men jag vill gärna att ni kommer med åsikt först. Tanken är att bila ur väggarna där det är en LILA prick och lägga balken på kvarstående vägg samt lägga murbruk under så det får stöd och tryck mot tak.
BLÅA prickar är HEB balk som står på golv.


Tack på förhand!! :)
Arkitektonisk ritning av ett hus med botten- och källarplan, markerade förändringar med lila och blå prickar för ombyggnadsplaner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Arkitektoniska ritningar av bottenplan och källarplan för ett hus samt en sektion av en tillbyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Arkitektritningar av ett hus med fasadvyer mot öster, norr och väster, markerade för ombyggnadsplan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Såhär blev det. Arkitekten rekommenderade stödpelare i korset av balkarna men jag sket i det och kontrollmätte eventuellt sjunkning under någon månad men det har inte rört sig. Nu har det ju gått ett år och 3 månader. ☺️
 
  • Renoverad källare med nylagt grått golv, vita väggar och exponerade rör utan stödpelare vid balkkorsningen.
  • Renoverad källarlokal med nylagt golv och synliga balkar i taket utan stödpelare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Weirdoz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.