• Närbild på en ugnsluckas gångjärn och fästen utan synligt enkelt sätt att demontera för rengöring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L Linda2019 skrev:
Hej,

Jag har försökt att ta loss ugnsluckan för att rengöra den men inte lyckas när jag har följt manualen [länk]
S.45. Det finns inget gångjärn som bilden illustrerar. Jag har bifogat en bild på hur den faktiskt ser ut. Vet ni?
Kolla på insidan av ”gångjärnet” tror det finns en skruv där som du kan lossa och då kan du ta bort luckan.
 
Henkan Sundberg Henkan Sundberg skrev:
Kolla på insidan av ”gångjärnet” tror det finns en skruv där som du kan lossa och då kan du ta bort luckan.
Vilken då?
 
  • Närbild av en rostig gångjärnsmekanism på en mörkgrå yta med synliga dammpartiklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en nedsliten och rostig metallspärrmekanism.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Den där insexan blir kul..
Mycket pill...
 
L Linda2019 skrev:
Vilken då?
Kan du lyfta denna del så som jag gjort på bilden?
 
  • Upplyft metalldel vid fordonets dörrtröskel, med synliga skruvar och beslag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Henkan Sundberg Henkan Sundberg skrev:
Kan du lyfta denna del så som jag gjort på bilden?
Min verkar var en annan konstruktion. Det saknas den där ”haken” för att lyfta den
 
A
L Linda2019 skrev:
Min verkar var en annan konstruktion. Det saknas den där ”haken” för att lyfta den
gränslös har ju utgått vad har du för PNC?
bruksen stämmer inte
det kan vara så att du bara kan dra upp luckan från gångjärnen i halvöppet läge

italienarna, Zanussi, har inte med detta ggj i reservdelslistan men en förflugen bild visar att ggj är kvar i ugnsdelen när luckan är borta, dvs man drar upp luckan från ggj, ev måste du lossa skruven som sitter från utsidan som syns på din bild
 
Redigerat av moderator:
electroluxaren skrev:
gränslös har ju utgått vad har du för PNC?
bruksen stämmer inte
det kan vara så att du bara kan dra upp luckan från gångjärnen i halvöppet läge

italienarna, Zanussi, har inte med detta ggj i reservdelslistan men en förflugen bild visar att ggj är kvar i ugnsdelen när luckan är borta, dvs man drar upp luckan från ggj, ev måste du lossa skruven som sitter från utsidan som syns på din bild
 
  • Identifieringsetikett på en spis med tekniska specifikationer och serienummer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Luckan är dom jag skrev tidigare påträdd på gångjärnen ev låst med skruven på bild
 
L Linda2019 skrev:
Vilken då?
Hej Linda
Jag har stött på samma problem, fick du av din lucka på något sätt? :)
 
Beatrice Andréasson Beatrice Andréasson skrev:
Hej Linda
Jag har stött på samma problem, fick du av din lucka på något sätt? :)
Nej tyvärr, jag gav upp. Berätta gärna om du lyckas
 
Pratade med Ikea support och de sa att man inte kan ta av luckan eller få ut glaset pga att det även är en micro, så det är av säkerhetsskäl :/
 
A
lindas ugn har micro i sig så den luckan är inte till för att tabort
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.