Hej! Jag skulle behöva tips på justerbara ben(korta) för våran gamla "sneda" kommod. Den ska stå på plastmatta! Gärna bredare än vanliga plasttassar! Mvh Micke
 
  • Gammal beige kommod med handfat ovanpå, står i en verkstadsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tänker rampamuff eller islagsmutter och ställfot...

Gjorde liknande på mina badrumsmöbler för att få upp dem lite och bort från eventuell väta...
 
Var köpte du dessa saker?
 
Jag handlade på Theofils men brukar finnas på de flesta välsorterade byggvaruhus.

Så här såg mina ben ut, tillverkade möblerna själv kan väl tilläggas. Men tänker att det vore en snygg lösning för dig att bara borra in i underkant som knappast syns men ändå är nog för att justera för fall i ett badrum.
Två svarta justerbara möbelben monterade på träunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Självbyggda möbelben i svart med justerbara fötter på ett arbetsbord med verktyg och spån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Knubbe 37
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Jag handlade på Theofils men brukar finnas på de flesta välsorterade byggvaruhus.

Så här såg mina ben ut, tillverkade möblerna själv kan väl tilläggas. Men tänker att det vore en snygg lösning för dig att bara borra in i underkant som knappast syns men ändå är nog för att justera för fall i ett badrum.
[bild] [bild]
slacker slacker skrev:
Jag handlade på Theofils men brukar finnas på de flesta välsorterade byggvaruhus.

Så här såg mina ben ut, tillverkade möblerna själv kan väl tilläggas. Men tänker att det vore en snygg lösning som knappast syns men ändå är nog för att justera för fall i ett badrum.
[bild] [bild]
slacker slacker skrev:
Jag handlade på Theofils men brukar finnas på de flesta välsorterade byggvaruhus.

Så här såg mina ben ut, tillverkade möblerna själv kan väl tilläggas. Men tänker att det vore en snygg lösning för dig att bara borra in i underkant som knappast syns men ändå är nog för att justera för fall i ett badrum.
[bild] [bild]
Det vart ju väldigt fint! De ser ut att vara lite bredd på fötterna också! Jag var på Bygma i Övik! De hade bara omslags uttern, men inga ben!! Är det Habo eller?
 
Inslagsmutter ska det stå!
 
Inga Habo - Dom heter SFTS-255 och var i rostfritt med förnicklad hänga och därför ansåg jag dem passa i ett badrum.

Hittade dem för beställning här - Och jag minns inte att dom var såååå dyra!

https://ahandel.se/product/stallbar-fot-sf255-m8x30/
 
A Andy78 skrev:
[länk]
Tack för tipset, men de blir nog lite långa! Jag behöver bara någon centimeter höga!
 
slacker slacker skrev:
Inga Habo - Dom heter SFTS-255 och var i rostfritt med förnicklad hänga och därför ansåg jag dem passa i ett badrum.

Hittade dem för beställning här - Och jag minns inte att dom var såååå dyra!

[länk]
Tackar så jättemycket för intresse och snabba svar!
 
Huga A-Handel 89kr i frakt...

Skärmdump av en order med justerbar fot och hylsa, med priser och röda kryss. Total kostnad 241 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


330 spänn med frakt kanske var i styvaste laget. Finns helt klart liknande fötter i enklare utföranden som gör samma jobb. Men du hänger med på principen - Blir nog snyggast på ett sånt där skåp!!
 
Redigerat:
Vilken dimension på bort använde du för att få in hylsan? Jag har tyvärr inte så mkt att borra i!
 
Just Hylsa 645 med M8 invändigt är 10.5mm utvändigt så jag borrade 10mm.

Hylsa 645 med M6 invändigt är 8.5mm utvändigt så lämplig borr där är 8 eller 8.5mm
 
slacker slacker skrev:
Just Hylsa 645 med M8 invändigt är 10.5mm utvändigt så jag borrade 10mm.

Hylsa 645 med M6 invändigt är 8.5mm utvändigt så lämplig borr där är 8 eller 8.5mm
Är foten lika stor på M8 & M6?
slacker slacker skrev:
Kanske Jula!?

M10 så det kanske inte finns goda så det räcker!?
Det kan vara
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.