Hej, detta är mitt första inlägg här, hoppas lag har lagt det i rätt kategori. Vi har tittat på ett gammalt hus från 1940-talet. Det är en rad saker att fixa på det såklart, men en sak som totalrenoverades 2011 är badrummet. Fick nu besiktningsprotokollet och det står såhär:

WC/Dusch.
Vattenskada har förekommit i WC/Dusch, år 2011, åtgärdat via försäkringsbolag.

- Hela golvet lutar ej mot golvbrunn.

- Rörgenomföringar i golv i renoverat utrymme är ett avsteg från branschrekommendationerna.

- Avloppsstos till handfatets avlopp är ej tillräckligt uppdraget över golvnivå.

- Förhöjd fuktindikation förekommer delvis i golv invid avloppsstos, med hänsyn tagen till konstruktionen så kan fukt förekomma mellan tätskikt och klinker utan att skada föreligger.

:rolleyes::confused:

Är det bara att riva upp och bygga nytt badrum? Står inte som "bör åtgärdas" utan endast som "påpekande".
 
Finns ingen sanning, men jag skulle inte oroa mig utan vänta ut badrummets normala ålder. Köp en enkel fuktmätare med kula och kolla lite då och då. Värdet du får är rätt godtyckligt vad gäller procent, men om du mäter vid liknande förhållanden och skriver upp resultatet, kommer du se om det börjar röra sig uppåt.
 
har det funkat i 10 år utan vattenskada så är där ingen anledning att riva nu
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.