Vi går i tankar om att bygga ett uterum till vårt hus.
Huset är byggt 2018 på betongplatta med golvvärme. Uterummet kommer monteras mot gavelvägg.

Tanken är att ha ett vår-höst uterum, men kan inte besluta om jag ska bygga uterummet på ett trädäck eller anlita någon för att gjuta en betongplatta.
Har fått pris på 37000kr inkl moms för 25 kvm, är det rimligt?

Ska man lägga in golvvärme i plattan isåfall även om man bara tänkt ett vår-höst?
 
Det är ett bra pris om det är en isolerad platta med grävning. Jag hade valt golvvärme men ni behöver ett separat system med etanol i om ni ska kallställa det någon gång.
 
Jag har precis börjat använda vårt uterum med betongplatta, elektrisk golvvärme och vår-höst partier från Willab-Garden.
Känns väldigt gediget och bra med betongplattan och skönt att kunna värma med golvvärme om vi vill hålla varmt i framtiden.
Gjorde allt jobb själv med armering o gjutningen men bara material för 27kvm platta gick på ca 24 tusen.
 
Låter billigt med plattan, jag håller på och tar in offerter för ett inglasat uterum på 21kvm.. och vi har bara fått in offerter kring det dubbla med grävning och allt inkluderat.
 
P Poxeman skrev:
Jag har precis börjat använda vårt uterum med betongplatta, elektrisk golvvärme och vår-höst partier från Willab-Garden.
Känns väldigt gediget och bra med betongplattan och skönt att kunna värma med golvvärme om vi vill hålla varmt i framtiden.
Gjorde allt jobb själv med armering o gjutningen men bara material för 27kvm platta gick på ca 24 tusen.
Låter kanon! Vilka partier blev det? WG50/62?

Var där och tittade idag men var inte imponerad av servicen från säljarna, totalt ointresserade.
Kommer nog inte att lägga in golvvärme till en början. När vi byggde huset drog jag fram slang för vattenburen golvvärme ifall men eftersom det endast blir vår-höst så känns det meningslöst att koppla in den.

Kommer ta in två priser till på betongplattan och se vad det landar på.

Nästa fråga: Uterummet kommer monteras på husgaveln, som är ett 1-planshus med sadeltak.
Vad tycker ni är snyggast, pulpettak eller sadeltak? :D
 
WG62
Jag beställde över nätet o fick bra service av Linus som jobbar där, kom med tips och bra inspel.
 
Någon som har erfarenheter av Halle uterum?
Säljs på bland annat Bauhaus och Bygghemma.

Ligger några tusenlappar lägre i pris än willab.

Dock har willab 32mm kanalplasttak som kan uppgraderas till 40mm, medan Halle har 16mm.

Många som säger att det blir olidligt varmt i uterummet på sommaren, är 40mm då för mycket på kanalplasttaket?
 
B bozze4evigt skrev:
Någon som har erfarenheter av Halle uterum?
Säljs på bland annat Bauhaus och Bygghemma.

Ligger några tusenlappar lägre i pris än willab.

Dock har willab 32mm kanalplasttak som kan uppgraderas till 40mm, medan Halle har 16mm.

Många som säger att det blir olidligt varmt i uterummet på sommaren, är 40mm då för mycket på kanalplasttaket?
Jag har köpt lösa delar från Halle. 40mm tak, fasta partier och skjutpartier. Mycket nöjd med kvalitén.
 
Har också från willab garden wg 62. Har isolerad platta men ingen golvvärme. Har ett massivt furugolv, behagligt året runt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.