Hej,

Jag har precis flyttat in i en lägenhet. Jag bor på andra våningen och har i badrummet ett vanligt fönster. Det är alltså fri insyn i badrummet om man inte har persienner nerdragna Både från husen bredvis och från gården).

Eftersom jag vill ha in ljus letar jag nu efter någon slags plast man kan limma på fönstret för att få det insynskyddat. Har inga problem med att folk ser att jag är inne i badrummet/dushen, men det känns lite otrevligt att inte ha något insynsskydd alls)

jag har letat en tid utan att hitta någet speciellt bra. Är det någon som vet var man kan få tag i detta? jag vill att fönstret fortfarande skall släppa in ljus, och helst då vitt ljus.

tacksam för svar
/helmut

ps. jag bor i gbg.
 
Har du pröva att höra med färgaffärerna, dom brukar ha lösningar för sådant.
 
Lite mulliga gröna växter på fönsterbrädan och en hängande ampel skulle kanske göra susen.

Minskar ;) insynen och tar bort helheten.......
och blir tusan så trevligt i badrummet.
 
helmut skrev:
Eftersom jag vill ha in ljus letar jag nu efter någon slags plast man kan limma på fönstret för att få det insynskyddat.
Självhäftande matt plastfilm hittar du hos färg- eller bokhandlaren. ;)
 
Jag har ungefär samma problem och har hittat en lösning.

Såg att de hande börja sälja något insynsskydd på IKEA. Kolla i katalogen sidan 99 ;).

Artikeln heter AMORF RUTA fönsterdekoration, storlek B50xL150cm, pris: 29:- art.nr. 500.792.32

På IKEA här i Sundsvall har de ännu inte fått hem någon så jag har inte sett hur den ser ut i verkligheten :-/

Hälsningar
David

 
Tack för alla svar.

Tänkte aldrig på att kolla nya ikeakatalogen. Jag var där och frågade i maj och tänkte inte mer på det efter att jag fick ett nekande svar.

jag tar även och springer ner i färgaffärer.

igen tack för svar (fortsätt gärna med mer tips om ni har)
 
Jag satte upp ikeas plastfilm på fönstret i vår gästtoalett igårkväll och det blev riktigt bra!

Positivt är att den inte är klistrad, utan fäster ändå och dessutom går att ta bort.
Tycker att det blev snyggt faktiskt. Att rullen kostade 29:- gjorde inte saken sämre. :)

// Kristina
 
Jag har satt upp Amorf Ruta på fönstret rakt bakom min toalett. Synd att plasten bara finns i en storlek - 50x150 cm (och mitt fönster är så klart 62 cm brett).

Jag skar ut remsor på 24x62 cm och satte dem omlott på ytter- och innerfönstret (i utrymmet mellan glasen), med lite överlappning. Det blev en rätt skön djupeffekt (tycker jag, men jag har inte visat fönstret för någon annan...)

Så nu kan jag äntligen stå upp när jag...

;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.