Är det någon här som skall bygga i Paradiset i Älmhult?
 
Japp vi bygger just nu i paradiset..........

Du med eller??
 
Vi startar i Augusti, etapp 2. Har skrivit på kontraktet på huset.

Vilka bygger ni med? Har sett att ett hus redan börjat längst upp i etapp 1. Är det ert hus?

Eller är det något av LB-husen längst ner?
 
Vi bygger med Lb-Hus Ugglan 159 grått. ( vid sidan om det gula enplans ugglan, det utan garage)
 
Då vet jag vilket. Gick förbi där igår och kollade. Var uppe vid vår tomt som ligger 300 meter bakom eran tomt. Gatan längst upp och första hus på höger sida, en hörntomt.

Hörde av LB-hus säljaren att dom husen är klara för inflyttning i Maj. Vi har dock inte byggstart förrän i Augusti och inflytt i Januari.

Kommer att sätta ut vårt nuvarande hus till försäljning nu i Mars.
 
Ja det stämmer, besiktningsdatum 15 maj går allt som det skall så
får vi nycklarna samma dag & första lasset går samma dag.....

Det börjar bli lite "tajt" på 68 kvm två vuxna ett barn på 1 och en kisse....

VAd gör du för ändringar i huset??

Har sett tidigare dig i andra trådar ex ivt 550, stämmer det som andra aktiva skriver att fjärren & ivt550 inte samkör??
Om så är fallet så skulle man kanske sattsat på ren fjärr med FTX

Lätt att vara efterklok:)
 
Ändringar är att vi gjort sovrum av det inbyggda garaget. Tvättstugan och badrummet har vi gjort större.

Angånde fjärrvärme + IVT550, så har jag ställt frågan till säljaren som skulle kolla upp detta med VVS-projektören. Hon hade aldrig hört talas om detta. Har ej fått svar ännu.

Var det erat hus som blev utsatt för skadegörelse. Hörde talas om att det var några som roat sig med att krossa fönster där för en månad sen. :mad:
 
Ja det var väl några "snorungar" eller någon desperat pundare som ville ha snabba pengar. Det fanns mkt av värde men de tog bara några enklare verktyg.

Lite surt, men det kostar oss inget. Tittar därför på div Larmpaket. Vill gärna inte ha fler påhälsningar när vi väl har flyttat in. Det skrämer väl lite...... hoppas jag.

Vilka kommer bygga ert hus? Har du totalentrepenad?
Du verkar ha en stor familj eftersom du behöver mer yta.....:):)
 
Vi bygger med LB-hus och vi kommer att ha totalentrepenad.

Att vi gjorde sovrum av garage berodde delvis på att garageytan bara var 16kvm.
Vi är 4 personer i familjen + att vi bor i hus idag, så vi vet hur bra det är med mycket yta.

Planlösningen i Fjällvråken passade oss som handsken. Med skilda avdelningar för oss och barnen. Öppen planlösning mellan kök och vardagsrum.
 
Köpte du tomten direkt av kommunen eller gick köpet via LBhus?

Det är ett läckert hus!!
 
Har köpt tomten genom kommunen. Hade diskussioner med både Trivselhus och Eksjöhus innan beslutet föll på LB-hus.

Har börjat snickra på en hemsida om bygget, den är dock ej klar. Skickar en länk till dig.
 
Hur mkt gav du för den? Inkl råmarkpris, anslutningar m.m.
Lite nyfiken pga att jag tycker att lb-hus tog ut lite för mkt för vår.

Vi har fegat ut 2 ggr tidigare när det gäller husbyggen. Vilket jag ångarar idag:(
Första var i norregård (Hindvägen) andra var i loshult ( Vilket jag är glad för att dt inte blev) . Hindvägen var det dåtidens pärluggla fr lbhus & i Loshult var det Hjältevadshus Björken. Éfter har varit på div husvisningar (Beg) och märkt att priserna ligger nästan i nivå med var man bygger ett för så var det inget snack om saken. Efter att ha lagt ett (vårt sista) bud på en kåk i klöxhult på 1,750 som sedan gick för 1,830 tror jag. Så var det bara att ringa Lbhus och reservera tomt 1

Tack det vore kul...
 
Priset för tomten är 102:-/kvm. Resten är

Anläggningsavgift: Grundavgift 32 000,- Tomtyteavgift 22,-/m² Lägenhetsavgift 11 900,- Bygglovskostnader: Bygglov + bygganmälan 6 624,- Mätningsavgift 5 175,- Kartavgift 3 450,- Planavgift (PBL-plan) 8 280,-
 
Tjena alla paradis-bor

Vi ska också bygga borta på paradiset.
Vårt är det röda uggla 121, bredvid det gråa huset.

Vi får hoppas att det blir super för det är inte så
lång tid kvar nu till inflyttning. Har ni hunnit med alla val
tapeter och kakel & klinkers, Sweed?
 
Hallå granne!

Skulle tippa på att de är mitt grå som ligger brevid ditt röda!

Ja nu börjar det närma sig, 15 Maj Besiktning!!!!!
Hoppas på tidigare.....
Golven börjar läggas denna veckan, ursäkta utrycket men FAN vad
bra mina badrum blev!! Killarna har gjort ett Jävligt bra jobb!!!

Ha de gott!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.