Hej,

Håller på att gräva för en ca 12 kvm plattläggning. Marken ligger lite högre upp från huset så om jag ska få rätt lutning från huset kommer plattorna längst ut att hamna nästan 10 cm under marknivå. Det kommer alltså att vara en jordkant rund plattorna. Lutningen måste väl ändå finnas där så hur tänker man? Tror inte jag sett någon sån plattläggning förut, hur har andra löst det?
 
Måste du ha så brant lutning för enbart 12 kvm plattor? Vad hade du tänkt ha i utkanten av plattsättningen? Något speciellt avslut? Jag tänker att du kanske kan gräva ur ca 50 cm extra runtom och plantera något, alternativt lägga någon prydnadssten eller dyl?
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Måste du ha så brant lutning för enbart 12 kvm plattor? Vad hade du tänkt ha i utkanten av plattsättningen? Något speciellt avslut? Jag tänker att du kanske kan gräva ur ca 50 cm extra runtom och plantera något, alternativt lägga någon prydnadssten eller dyl?
Det blir inte särskilt brant men det ligger liksom som en minikulle vilket gör att marknivån redan är högre. Jag tror jag gör som du skriver att jag gräver ut extra runtom och dekorerar på något sätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.