electroluxaren skrev:
kolla bara inne i maskinen där slangen sitter fast på a-pumpen
Lossa den från pumpen och titta in
Kollade i manualen och det framgår inte hur man gör detta. Ska jag montera lös bakstycket, eller hur kommer jag åt?
Vad är a-pump? Samma som tömningspump?
 
A
ja avloppspump---tömningspump same the same
 
Stannar maskinen och larmar för tömningsproblem?
 
A
L Låset skrev:
Hej,
Vi har en Husqvarna 6000 Lavamat som ej tömmer allt vatten.
När den har tvättat klart så är det kvar ca 5 dl vatten. Om man "skakar" trumman så gör man hur det skvalpar, och tömmer man ut vid pumpfiltret så får man ut 5 dl.

Jag har kollat pumpfiltret, och det är rent. Maskinen är bara 4 månader gammal. Det känns mer som att det är något tjoller med tömningsslanngen, att den inte orkar pumpa iväg allt vatten. I slutet av programmet när den centrifugerar så känns det som att det ligger vatten i slangen som inte töms.

Bifogar bilder nedan.

[bild] [bild] [bild] [bild]
man kan ju säga som så att om maskinen centrifugerar så är det inte vatten kvar!
5dl kan det nog bli när vattnet runnit tillbaka från slangen
 
A
L Låset skrev:
Kollade i manualen och det framgår inte hur man gör detta. Ska jag montera lös bakstycket, eller hur kommer jag åt?
Vad är a-pump? Samma som tömningspump?
du kan öppna luckan bak men du når nog inte riktigt fram till pumpen så ta bort fronten
allt skruvande du gör förbrukar ev garanti!
 
Vonelffors Vonelffors skrev:
Stannar maskinen och larmar för tömningsproblem?
Nej
 
electroluxaren skrev:
man kan ju säga som så att om maskinen centrifugerar så är det inte vatten kvar!
5dl kan det nog bli när vattnet runnit tillbaka från slangen
Ja, maskinen centrifugerar. Dock så verkar det som att dom sista decilitrarna inte tar sig till avloppet, utan "skvalpar" omkring i slangen.

När jag har "manipulerat" slangen och ändrat dessa positionering så tömmer den bättre.

Så jag tror att det hela har att göra med att slangen är i fel position på något vis. Kanske att den är för lång också.
 
A
L Låset skrev:
Ja, maskinen centrifugerar. Dock så verkar det som att dom sista decilitrarna inte tar sig till avloppet, utan "skvalpar" omkring i slangen.

När jag har "manipulerat" slangen och ändrat dessa positionering så tömmer den bättre.

Så jag tror att det hela har att göra med att slangen är i fel position på något vis. Kanske att den är för lång också.
jag tror att det skall vara så
 
L Låset skrev:
Nej
Det ska ju finnas vatten kvar nere vid pumpen, kan även finnas kvar i slangen
 
Vonelffors Vonelffors skrev:
Det ska ju finnas vatten kvar nere vid pumpen, kan även finnas kvar i slangen
Jamen dåså. Då kan vi stänga tråden :rofl:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.