Behöver transportera en rejäl lådcykel från Stockholm till Göteborg (Torslanda). Är det någon som har tips på bästa tjänst för det? Kan inte demonteras.

Nån gig/app-tjänst?
Flyttfirma?
Finns det nån godstransport för privatpersoner för den storleken?

Tack!
 
Hyr en skåpbil, det är ju bara en dagsresa fram och tillbaka?

(eller så försöker du utnyttja att man får ta med en cykel på tåget :rofl:)
 
  • Haha
  • Gilla
Christoffer L och 2 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Hyr en skåpbil, det är ju bara en dagsresa fram och tillbaka?
Heh, nej jag har inte 11h effektiv tid att lägga. :) Det här är en sån grej men vill köpa sig fri från.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
(eller så försöker du utnyttja att man får ta med en cykel på tåget :rofl:)
Det är faktiskt så trist att i dagsläget finns inget sätt att ta cykel på tåget mellan Stockholm och Göteborg.
 
T tompaah7503 skrev:
Det är faktiskt så trist att i dagsläget finns inget sätt att ta cykel på tåget mellan Stockholm och Göteborg.
Åfan, jag trodde det var en grej fortfarande ...
 
P p3p3 skrev:
Heh, nej jag har inte 11h effektiv tid att lägga. :) Det här är en sån grej men vill köpa sig fri från.
Då är det nog bara att börja ringa runt till de du själv kom på .. flyttfirma är nog mest rimligt, men mindre godstransportbolag löser det säkert med ... men du får nog räkna med att det kostar några tusenlappar och uppåt ...

Om du inte har någon nybliven 18-åring med färskt körkort i släkten, som gärna kör fram och tillbaka för skojs skull ..
 
Nån som ska köra Vätternrundan kanske kan trampa ner den?
 
Det är en cykel, för tusan, cykla hem den.

För två år sedan köpte min sambo en lastcykel från ett företag i Göteborg. Vi tog tåget upp dit tillsammans med min elcykel och vår hund. Sen hade vi ett par jättetrevliga nätter på B&B och dagar på små cykelvägar och fina landsvägar söderut till Skåne. Såg många intressanta saker som stressade bilister garanterat missar eller aldrig ens kör i närheten av på grund av jäkt. Träffade många intressanta människor och hade många fina samtal. Väldigt många cykelturister ute men nästan uteslutande utländska sådana (är svenskarna så himla försoffade så bilen är det enda som gäller?).

Hunden tyckte dock det var lite trist, men det var bra övning för en vanvettigt översocial ung hund som fick lära sig att nej, man kan inte hoppa ut och studsa på varenda kotte som står i sin trädgård och krattar.
 
  • Gilla
  • Älska
Jiji och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.