Armen som går från motorn till garageporten är helt rak och det gör att det i mitt fall inte går att dra upp porten hela vägen (armen går då emot porten). Är det någon som har tips om var man kan köpa en liknande arm men som är lite rundad eller ser ut some ett L? Garageportsöppnare med rakt metallarm fäst mellan motor och port, vilket hindrar porten från att öppnas helt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du kan ju ta den du har, kapa den på lämpligt ställe och skruva ihop den med två av hålen som redan finns?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Du kan ju ta den du har, kapa den på lämpligt ställe och skruva ihop den med två av hålen som redan finns?
Tack för bra tips! Jag kikade lite närmare på detta och det var faktiskt inte det jag trodde som var problemet trots allt.

Om jag ställer in motorn att dra porten hela vägen upp så ramlar hjulen fint ner i de små groparna på skenorna. När jag sedan försöker stänga så blir vinkeln för tvär och motorn trycker helt enkelt hjulen neråt i groparna istället för upp ur dem och framåt på skenorna. Det tar tvärstopp helt enkelt. Några tips? Montera motorn lägre kanske?
 
Löser inte en vinklad arm även det problemet?
 
Backa hela motorn ett par centimeter?
 
U
Måste hjulen på dörren falla i groparna? Motorn håller ju ändå i dörren från att stängas.

Alternativen jag ser är att antingen montera motorn längre ned eller längre bak (detta kräver ett längre stag). Målet är att minska vinkeln på staget för att den ska orka knuffa den ur groparna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.