Off Topic, menvarför skall man sätta in kontanter?
De kan man ju handla med i praktiskt taget alla affärer.

Jag har en bankomat med insättningsmöjlighet en kilometer från där jag bor.
Skicka pengarna till mig i ett diskret brev, så skall jag sätta in dom åt dig, @Rolle85 :cool:
 
Nä de flesta automater kan bara ta ut
 
gcostanza
Coop Avenyn har automat för både uttag och insättning
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Off Topic, menvarför skall man sätta in kontanter?
De kan man ju handla med i praktiskt taget alla affärer.
Tyvärr inte, blir vanligare och vanligare med kontantfritt, swich och kort är det enda som fungerar då.
 
Testade en av automaterna på kartan, den hade bara uttag ändå. Köpte lite grejer för kontanterna istället.
Kontanter är värdelöst.
 
R Rolle85 skrev:
Testade en av automaterna på kartan, den hade bara uttag ändå. Köpte lite grejer för kontanterna istället.
Kontanter är värdelöst.
Kontanter är fantastiskt! Ett betalsystem som inte ligger nere, inte är beroende av el och internet, fungerar för minderåriga och är lätt att se hur mycket pengar man har kvar.

Av smittskyddsskäl kan jag numera välja visa och kontaktfri belalning dessutom är det skönt att slippa växel.
 
  • Gilla
Fel av Åke
  • Laddar…
Jag har inte hanterat kontanter på ca 2 år så därför vill jag aldrig ha kontanter på mig då knappt affärerna tar emot de längre.
 
N Nyikåk skrev:
Tyvärr inte, blir vanligare och vanligare med kontantfritt, swich och kort är det enda som fungerar då.
R Rolle85 skrev:
Jag har inte hanterat kontanter på ca 2 år så därför vill jag aldrig ha kontanter på mig då knappt affärerna tar emot de längre.
Jag var på Glasbanken och handlade för 413 kr idag. Inga problem att betala kontant.
Går ni aldrig på systemet och handlar :geek:
 
Som sagt, 2 års sen..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.