A
Hur gammal är maskinen?
Reklamera maskinen om den alltid gjort detta.

Annars får man nog börja kolla över att luckan verkligen fungerar..
Men en ny maskin hade jag reklamerat.
 
MultiMan
electroluxaren skrev:
tekniken är att diskmedelsluckan inte skall öppna helt utan att den övre spolarmen skall skölja ut facket.
om tabletten ligger oanvänd nedanför kan det bara vara att vattnet inte nått den. för låg nivå kan vara en orsak
Men hur kan löst pulver ligga på botten av maskinen, torrt, efter ett långt program, om det finns vatten öht? Alla diskmaskiner jag öppnat luckan på under gång stänker ju omkring vattnet rejält. Bortsett från spolarmarna så blir det ju indirekt en massa vatten som far runt när strålarna träffar disken.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Värmer den vattnet överhuvudtaget?..
Det är ju svårt att lösa upp diskmedel i kallt vatten..
 
A
MultiMan MultiMan skrev:
Men hur kan löst pulver ligga på botten av maskinen, torrt, efter ett långt program, om det finns vatten öht? Alla diskmaskiner jag öppnat luckan på under gång stänker ju omkring vattnet rejält. Bortsett från spolarmarna så blir det ju indirekt en massa vatten som far runt när strålarna träffar disken.
Det är jag helt överens med dig om..
Finns vatten i mängd så bör ju allt pulver åtminstone flyta runt och i fall att värme uteblivit så bör ju disken vara full i pulver...
Vid torkprogramet...
 
A
Maskintok skrev:
Det är jag helt överens med dig om..
Finns vatten i mängd så bör ju allt pulver åtminstone flyta runt och i fall att värme uteblivit så bör ju disken vara full i pulver...
Vid torkprogramet...
Därför tror jag att diskmedlet inte åker ner på botten förrän du öppnar dörren, något är ivägen för att dispensern skall öppna
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
A
Jo jag satt och läste manualen för denna maskin tidigare... Där stod det just det, eller att luckan har en defekt...
 
Omogen Peterpettersson skrev:
Jag slänger bara in tabletten på botten innan start, använder inte facket... Nåt att prova
Då försvinner ju tabletten vid försköljningen istället för att göra nytta vid huvuddisken. Det finns en anledning till att det är en lucka som öppnas vid rätt tillfälle...
 
  • Gilla
Stefan N och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Då försvinner ju tabletten vid försköljningen istället för att göra nytta vid huvuddisken. Det finns en anledning till att det är en lucka som öppnas vid rätt tillfälle...
där finns tabletter man kan lägga på botten eller tex bestikskorgen
tex Finish All in One Max 35T (finishinfo.se)
 
Det står inget där om att man ska lägga dom löst?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det står inget där om att man ska lägga dom löst?
det står på baksidan av påsen bla. om man kör korta program så skall man lägga dem på botten bredvid filtret
jag använder den sorten själv tabletterna är inkapslade med något tunt plastliknade hölje som löses upp efter några minuter
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.