Hej!

Ska byta kyl och frys inom de närmsta månaderna och tänkte välja hyffsat premium. Det ska vara rostfritt också.
Har surfat runt lite och Liebherr verkar uppfylla mina krav, kanske fler märken, har precis börjat kolla.
En annan sak som dök upp är, ska man köpa kyl och frys separat, det har jag nu, eller välja side by side? Vad är fördel/nackdel med side by side?
Jag har 120x186cm där jag har kyl och frys nu, är inbyggt i köket mellan skafferi och diskbänk, hylla.

Budget är på ca 40k max kanske men nån tusing hit eller dit är inte det viktiga.
 
A
side by side har djupare dörrar där du får plats med mer men frysen är ju smalare och rymmer mindre
 
electroluxaren skrev:
side by side har djupare dörrar där du får plats med mer men frysen är ju smalare och rymmer mindre
Tyckte Liebherrs side by side var lika stor frys som kyl?
 
Ser nu att alla Liebherrs side by side är 121cm breda, blir nog tajt.
Deras fristående är 60 styck.
 
Jag köpte Liebherr 2 st friståend enheter. Det var väl fina skåp men i ärlighetens namn är jag lite besviken. De är ju tex inte tystare än vilken kyl och frys som helst.
Efter ca några år fick jag handtaget från kylen i handen. Klen plastig konstruktion och när jag skulle köpa ett nytt kostade det över tusenlappen. Riktigt hutlöst dyrt och med tanke på att det ens behövdes köpas beror ju bara på kass konstruktion. I övrigt var det ju fina skåp men förväntade mig mer av så dyra prylar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.