Är vi ensamma om att vilja bygga en badkar på plats?
Frågade tidigare men ingen har svarat....
 
:) Förmodligen är ni ensamma, vilket kan vara kul. Kan det vara så att det gör sej bäst i ett väldigt stort badrum, kan nog lätt se ganska "tungt" ut. Med stort menar jag 15m2 minst, kanske inte är så vanligt att folk bygger så stort...
 
Det kan jag hålla med :-/ Badrummet blev tror jag 18kvm och det är som du säger, det är inte många som bygger så stort. Men vi kommer inte att ha bastu.
 
8) Klart ballt badrum då MÅSTE ni ju nästan lösa det där med 8-kanterna
 
Jag har kontaktat nu en firma som säljer speciella skivor Kågecem, han har svarat en gång, får vi se om dom kan hjälpa oss, annar blir det hörnbadkar som vi bygger in.
Det verkar det lättaste att göra det finns hur många som helst på marknaden som inte kostar "halva huset" :-/
 
Glömde fråga, såg du bilderna?
 
Kågecem verkar väl lite mjukt för ett helt badkar..
Är det inte bättre att mura upp av lättbetongblock och täta med vanlig golv och väggtätmassa innan ni drar på mosaiken eller kaklet eller vad det blir?
 
Vi funderade på det men badrummet är på andra våningen och kanske blir för tungt hela konstruktionen och rasar ner :-/
Jag har just kontaktat Kågecem för att se om det går med deras skivor, annars blir det vanlig hörnbadkar.
Både jag och sambon är ganska envisa, har vi fått en dröm eller idé, tömmer alla möjligheter innan vi ger upp.
Det svåra är att man vet inte vem man kan fråga.
T o m experterna här på byggahus sa att vi behövde anlita experter, frågan är var man hittar en ???
 
Jag tror iofs inte att ett ytongbadkar blir speciellt mycket tyngre än om man ska gör det i kågecem med metallförstärkningar och grejer..den verkliga vikten kommer ju med vattenvolymen - det beror alltså mer på hus stort det blir.

Annars får ni väl förstärka undertill ;)
(Kanske inte så snyggt med en golv-till-tak garderob i vardagsrummet ;) )
 
Att vi trodde på Kågecem skivor är för att dom säger själva att det går att använda och är helt vattentäta.
Vi får se vad han svarar nu när jag har skickat bilden på badrummet jag ritade.
Av någon anledning gillar jag utmaningar ;)
Alla förslag för konstruktionen är mottagna med glädje och tacksamhet
Jag ska undersöka ditt förslag, alltså ringa till Y-tong ;D
 
Kolla med någon som säljer/bygger pooler och bassänger, dom borde ju veta, Man har ju sett ett och ett annat bubbelbad i den stilen.
 
Hm Sweli. jag ska inte lägga mej i, jag var in och kolla badrummet igen, dom vita luckorna under handfaten passar inte riktig, dom är lite för "svensktråkiga" till det klart exotiska övriga, men ni kanske redan tänkt på det. försök få dom och "smälta in". Det är så ballt det där badrummet...
 
Tack Cattis på dina synpunkter, hittade ingen bra lådhurts att stoppa i :-/
Du kanske kan hjälpa mig att bestämma färg ?
Jag skickar en bild på en röd badrum som jag också gillade, se vad du tycker. Du verkar ha god smak och är observant.
Tack för hjälpen ;D
 
:surprised: Oj den var väldigt röd... Hm oavsett vilken färg du väljer skulle jag föreslå någon form av trälucka som du laserar i machande färg. Själv är jag störtlöjlig och vill att handdukarna matchar kaklet. Om man har tex vitt el grått i badrummet kan man variera med både rosa röda och gröna handdukar/duschdraperi/ badrummsmatta osv. väljer man ett färgstarkt kakel kan man nästan bara ha vita, vilket i sej är en mycket opraktisk färg på handduk. men som sagt det kräver att man är lika färgnojig som jag. (jag brukar till och med köpa blåa disktrasor till mitt blåa kök...) :) Det första förslaget var i alla fall dösnyggt!!
 
Sweli & Cattis: Nu blev jag nyfiken - vad är det för bilder ni pratar om?? Jag vill oxå se juu!! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.