Hej! Har en tomt med träd runt stor del av tomten. Se exempel på bilder nedan. Funderar på om det går att dra begräningskabeln bara efter vägen eller om jag måste dra runt varje träd. Inga större rötter som stör men funderar på om gräsklipparen kommer "fastna" krockandes fram och tillbaks mellan träden då de står så tätt och inte komma vidare. Tips?

/Andreas
 
  • Rad av tättstående träd längs en gräsmatta vid en väg, potentiell hinder för gräsklippare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rad av tätt planterade träd längs en gräsmatta vid en asfalterad väg, i solljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske skippa den lilla gräsremsan ut mot vägen och istället drag beg.kabel innanför träden.
Om klipparen kommer ut på gräsremsan kan den bli "fångad" där och mellan träden.
 
  • Gilla
andreasknutson
  • Laddar…
Jag skulle dragit kabeln mot vägen. Vad har du,1,5–2 meter mellan träden och en dryg meter till vägen? Kan inte tänka mig att det leder till några egentliga problem.

Däremot kan du fundera på hur nära vägen du ska dra begränsningskabeln. Klipparen kör ju över kabeln en bit och man vill ju inte ha ut den i vägbanan.
 
  • Gilla
andreasknutson
  • Laddar…
Jeg ville trække tråden ved vejen. Robotten vil nok støde meget på træerne, men det er kun et spørgsmål om tid, så er det også klippet.
Og jeg ville ikke bruge tid på at klippe manuelt et sted der er så besværligt, når jeg har en robot.
 
  • Gilla
andreasknutson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.