Flera flaskor och paket av Blomstra växtnäring för olika plantor, inklusive tomat och orkidé, bredvid frodiga växter och tomater.

Växter mår bäst av kontinuerlig gödning då jorden med tiden lakas ur. Blomstra växtnäring är balanserad på rätt sätt och är en produkt utvecklad via forskning vid Skoglig produktionsekologi, Sveriges Lantbruksuniversitet. Mineraler, spårämnen och näringsämnen har exakta proportioner som är noga avvägda – allt för att växterna skall få ett långt och vackert liv! Två vinnare får den här veckan allt för sina växter och grönsaksodlingar, ett helt set med Blomstras alla produkter.

Värde: 200 kr styck

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna växtnäringen, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Vilka fem olika näringar erbjuder Blomstra i sitt produktsortiment?


Vinnaren utses fredagen den 9 april.
OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Blomstra för att de sponsrar den här tävlingen.
 
8
Växtnäring
Orkidéenäring
Tomatnäring
Näringspinnar för gröna blad
Näringspinnar för blommande växter.

Med alla fönsterbrädor fyllda med krukor vigda till förodling inför sommaren så får dom vanliga blommorna befinna sig på sämmre platser och skulle behöva en extra skurk näring tills det som ska ut väl hamnar där (zon6)
 
Svar: växt-, orkidé- och tomatnäring samt näringspinnar för gröna och blommande växter.

Motivering: Min fru har mer gröna fingrar än jag - hon lyckas engagera barnen i odling av bl.a. basilika, tomater, olika sallader och jordgubbar. Jag duger mest till att bygga självvattnande tomatlådor och rensa ogräs (blir anförtrodd det senare p.g.a. min frus grodfobi ). En arbetsfördelning som passar oss båda. Vinst skulle ge näring åt fortsatt odlande!
 
Växtnäring - ja, funkar nog till allt!
Orkidéenäring - jag har fått min orkidé att blomma igen! Nu behövs näring till en tredje blomning!
Tomatnäring - ska jag våga? Verkar krångligt, men lite näring kan nog hjälpa!
Näringspinnar för gröna blad - ja, det skulle mina porslinsblommor gilla!
Näringspinnar för blommande växter - sist jag gav näringspinnar till mina porslinsblommor så blommade de för första gången!

Det vore så kul att vinna näringspaketet!
 
Svar:
Växtnäring
Orkidéenäring
Tomatnäring
Näringspinnar för gröna blad
Näringspinnar för blommande växter

Efter att ha varit husägare i snart 10 år så är detta första året då jag kan fokusera på växter och odlingar istället för renovering och byggande.
Har för första gången planterat (alldeles för många) plantor och växter så detta kit hade suttit fint som en bra start på många år av odlande! :giggle:
 
1
Svar:
1. växtnäring för gröna och blommande kruk- och balkongväxter
2. orkidénäring
3. tomatnäring
4. näringspinnar för gröna växter
5. näringspinnar blommande växter

Motivering:
Jag läste kursen "Rumsväxter" på SLU förra året och där fick vi lära oss vikten av rätt sammansättning på näring. Nu är jag lite lat och det skulle vara toppen att rätt näring för rätt tillfälle färdigblandat i en flaska. Läste på er hemsida att ni testat och samarbetat med SLU. Det borgar för kvalitet! Och tomatnäring!!!! Toppen. Har försökt odla flera år. Senast försökte jag mig på bifftomater. Det resulterade i två körsbärstomater...Med rätt näring vågar jag mig nog på ett tomatodlings försök till
 
Växtnäring
Orkidéenäring
Tomatnäring
Näringspinnar för gröna blad
Näringspinnar för blommande växter
Och jag har en trädgård med fruktträd och och blomster som så passande omfattar era produkter. Vissa har jag provat men inte alla. Vore fantastiskt att vinna hela skafferiet!
 
Växtnäring, Orkide'näring, Tomatnäring, Näringspinnar för gröna växter och Näringspinnar för blommande växter.
Har just aldrig testat nån näring till alla mina tomater, gurkor, paprikor, chillis och alla andra växter som trängs i alla fönster hemma.
Skulle vara kul att prova Blomstra då jag tror att flera lider av näringsbrist eftersom jag inte hinner plantera om alla i tid.
 
Svar:
Växtnäring
Orkidéenäring
Tomatnäring
Näringspinnar för gröna blad
Näringspinnar för blommande växter.

Jag ska odla i min nyanlagda trädgård för första gången. Har sedan innan ett dåligt "track record" av att inte riktigt fullfölja uppgiften och möts därmed av skepsis att jag ska ta hand om min trädgård. Har gett mig tusan på att överbevisa tvivlarna och skulle verkligen behöva lite hjälp på traven med dessa fantastiska möjligheter till extra näring!
 
Karlia
Svar:

Växtnäring
Orkidéenäring
Tomatnäring
Näringspinnar för gröna blad
Näringspinnar för blommande växter

Efter näringsskandalen med klopyralidinnehållande vinass i näringen är Blomstra en av de få jag törs använda nu.
 
Svar:
Växtnäring
Orkidéenäring
Tomatnäring
Näringspinnar för gröna blad
Näringspinnar för blommande växter.

Jag tillhör riskgrupp för Covid-19, har hållit mig isolerad länge nu. Ser fram emot odlingssäsongen. Sambon är dock inte så förtjust, eller kunnig, i detta. Han har fått stå för all handling länge nu och jag vill inte skicka honom för att köpa växtprylar också. Det mesta har jag, men inte näring, så jag vill gärna vinna detta paket!
 
Växtnäring
Orkidéenäring
Tomatnäring
Näringspinnar för gröna blad
Näringspinnar för blommande växter.

Jag har inte gröna fingrar men älskar allt som växer och gror och gör ständigt nya försök att få div frukt och grönt och blommor att växa och blomma. Blir sällan som på de vackra bilderna. Lite näring av rätt sort skulle nog hjälpa. Har inte tänkt så långt tidigare.
 
Växtnäring
Orkidéenäring
Tomatnäring
Näringspinnar för gröna blad
Näringspinnar för blommande växter


Håller på att bygga hus, inflytt om 6 veckor. Ska för första gången få odla på friland och ibte vara krukor! Känns så spännande! Satte mina tomater flr 4 v sen de har kommit upp och tar sig :)
 
Svar:
Växtnäring
Orkidéenäring
Tomatnäring
Näringspinnar för gröna blad
Näringspinnar för blommande växter

Jag byggde ett 18m² växthus från grunden förra sommaren. Nu behöver jag energi för att fylla det.
 
Orientexpressen
Svar: Växtnäring, orkidéenäring, tomatnäring, näringspinnar för gröna blad och näringspinnar för blommande växter.

Det här kitet trollar fram gröna fingrar och vi får massor med vackra blommor, örter och grönsaker som räcker hela sommaren och lite till för att förgylla all vår mat med och göra den både godare och nyttigare.
Att kidsen också får se vad god näring gör för växterna är ett extra + i kanten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.