Ska sätta liggande panel på några väggar på reglar cc60. Någon som har erfarenhet av huntonits väggpaneler? Hur tåliga är dom och kan man skruva upp hatthyllor och direkt i dem eller måste man kortla? Alternativet är traditionell furu-panel som behandlas
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Hur gick det? Enligt den så går det skruva direkt i dem. Sugen på testa i ett rum faktiskt.
[länk]
Jag satte deras pärlspontvariant på lilla toaletten som renoveras här. Iom renovering fanns det skivor bakom, men Huntoniten känns rejälare än tidigare liknade alternativ som dock varit nära halva skivtjockleken.
Jag kan leta på en spillbit och skruva och bryta lite i efter frukost. (y)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Jag satte deras pärlspontvariant på lilla toaletten som renoveras här. Iom renovering fanns det skivor bakom, men Huntoniten känns rejälare än tidigare liknade alternativ som dock varit nära halva skivtjockleken.
Jag kan leta på en spillbit och skruva och bryta lite i efter frukost. (y)
Undrar hur slät den som jag länkade till blir. Har ett rum som väggen är öppen. Bara ca 3,5m så det blir 3 pkt testa och då tjäna tid att slippa spackling och slipning. Men funderar ändå sätta osb bakom.
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Undrar hur slät den som jag länkade till blir. Har ett rum som väggen är öppen. Bara ca 3,5m så det blir 3 pkt testa och då tjäna tid att slippa spackling och slipning. Men funderar ändå sätta osb bakom.
Jag skruvade i sponten och limmade bakom varje skiva.
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.