Snailman
Har kollat på detta i helgen, De verjar ju vara tvåglas med argonfyllning, med U = 1,1W/kvm, sedan beror det ju på hur bra/dålig bågen är (hur många håligheter den har)

Om man tar ett som är 1200X 1200 öppningsbart, så kan man få det från 1644:- till 4320:- så det skiljer ju 'ganska' kraftigt i pris.

De är vanligen öppningsbara inåt med dreh-kopp öpppning, den verar bra tycker jag, man kan låsa dem med en springa på nån decimeter i överkant. Avskyr mina nuvarande svenska fönster som är 17 år , och öppnar utåt, i vädringsläget är det bara för en tjuv att kroka upp och kliva in...

En del verkar ha alu på utsidan, i mitten på plastprofilen brukar det vara en stålprofil.

De som säljer verar inte skriv exakt vilket fabrikat/modell de säljer, så undrar om någon har forskat i detta

Här är ett par olika fabrikat.

Startseite |Helmut Meeth GmbH & Co. KG

VEKA. System for doors and windows.
 
Jag har beställt pvc fönster från GEALAN Fenster-Systeme: Welcome dom säljs av kronfönster och bofab . kollade lite på veka och aluplast men det blev gealan.
får dom om en vecka.
när jag begärde offerter fick jag från 45000 till 100000 för samma fönster men olika fabrikat. jag frågade en säljare som var dyr vad det var för speciellt med hans fönster då sade han att han hade bättre garantier mm men jag sa att man ju kan köpa ett ställ till med fönster för det priset då sade han att dom monteras i sverige.
dom andra i polen eller baltikum men tror inte det skall skilja så mkt i kvalite,
 
Snailman
Lmob skrev:
Jag har beställt pvc fönster från GEALAN Fenster-Systeme: Welcome dom säljs av kronfönster och bofab . kollade lite på veka och aluplast men det blev gealan.
får dom om en vecka.
när jag begärde offerter fick jag från 45000 till 100000 för samma fönster men olika fabrikat. jag frågade en säljare som var dyr vad det var för speciellt med hans fönster då sade han att han hade bättre garantier mm men jag sa att man ju kan köpa ett ställ till med fönster för det priset då sade han att dom monteras i sverige.
dom andra i polen eller baltikum men tror inte det skall skilja så mkt i kvalite,
Vilken fönstermodell valde du? De har ju lite olika profiler?
 
Jag har pvc-fönster, köpta på nätet av säljaren med det lägsta priset. Fönsterna har suttit där 1½ år nu och jag måste säga att jag är nöjd med dem. Inga problem alls med montering eller funktion. De verkar även täta och välisolerade. Jag har inga element under fönsterna, men har inte upplevt något drag eller kallras.
 
Snailman
andersmc skrev:
Jag har pvc-fönster, köpta på nätet av säljaren med det lägsta priset. Fönsterna har suttit där 1½ år nu och jag måste säga att jag är nöjd med dem. Inga problem alls med montering eller funktion. De verkar även täta och välisolerade. Jag har inga element under fönsterna, men har inte upplevt något drag eller kallras.
Vet du exakt vilket fabrikat och modell det är på dem?
 
Är inte 100% men har för mig att det är karmsystemet GEALAN av deras standardmodell, tvåglasfönster.
 
Snailman
Ok, ska läsa mer om dem, har inte kollat upp den tillverkaren förut.
 
Jag har varit och kollat hos byggfirma på de billiga tyska fönstren från Meeth, verkar mycket gedigna och smart konstruerade med kolvar som går ut på flera ställen när man stänger.
Jag har bestämt mig och skall inhandla dessa omgående.
Briss byggimport här nere i skåne verkar billigast och gav ett mycket seriöst intryck.

MVH Rickard
 
Snailman
Racerbygg skrev:
Jag har varit och kollat hos byggfirma på de billiga tyska fönstren från Meeth, verkar mycket gedigna och smart konstruerade med kolvar som går ut på flera ställen när man stänger.
Jag har bestämt mig och skall inhandla dessa omgående.
Briss byggimport här nere i skåne verkar billigast och gav ett mycket seriöst intryck.

MVH Rickard
Har de fasta, icke öppningsbara fönster oxå?, har inte lyckats uttyda det på deras site, trots att jag läst tyska en gång i tiden...

Är väl dessa antar jag Startseite |Helmut Meeth GmbH & Co. KG , vet du vilken av deras modeller det är du tittat på?
 
Ja, de har fasta icke öppningsbara också, de har dubbelfönster med mitt stolpe eller utan mitt stolpe.
Vi får beställa före den 15/3 för leverans första veckan i april.

MVH /Rickard
 
Snailman skrev:
Vilken fönstermodell valde du? De har ju lite olika profiler?
det är 7000 serien. jag ville ha en extra tätning i mitten, annars kan ju solen ta den yttre då har man ju bara en. kollar du på aluplast så har dom en som heter ideal 5000 typ samma. även veka md
 
Säljer intee G&B i Rottne såna kompositfönster med dreh-kipp (?) ?
 
Hej

Vi har också fönster från GOB, Valde också almogeprofil och är helnöjda både med fönster och service. Vill man kompletera med fönstermarkiser så har de det också och då får man rabatt om man köpt fönstrena där.

honken
 
Var in och tittade lite iam's hemsida. Verkar ju vara väldigt mycket fönster för pengarna. Ni får gärna skriva och tala om vad ni tyckte efter beställning och leverans.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.