Hej!

Förstår inte detta med att grannen går naken i sitt eget hem . Får han/hon inte det i sitt eget hem?
Får man påminna om att Kronprinsessan Victoria gjorde det nyligen inför ett lättkädd Video-
möte hemma? Hon visste inte om att kameran var på.

Snälla du. om barnen gråter över att ha sett en arm naken kropp, som jag antar de också kom
ifrån en gång tiden är det så hemskt, ja då är det något som du måste ta uti med som förälder.

Hör färre problem nuförtiden ör BUBUUBH grannen kanske inte har alla kläder på sig.
Sluta glo.

Kommer han/hon och knackar på naken ringer man polis.
 
  • Haha
roniish och 1 till
  • Laddar…
S
Det finns gränser, där nakenhet inomhus övergår till ofredande. Jag tror inte jag behöver ta några exempel på vad som är över gränsen, det lär vara ganska enkelt att förstå.
 
Staffans2000
S DanielF skrev:
Det finns gränser, där nakenhet inomhus övergår till ofredande. Jag tror inte jag behöver ta några exempel på vad som är över gränsen, det lär vara ganska enkelt att förstå.
Den gränsen är väldigt svävande då den sätts av hur prudentlig betraktaren är. Så exemplen kan bli oändligt många.

Staffan
 
Nakenhet ska vara självklart och naturligt och inte ses som ”ett problem”. Speciellt viktigt att barn och unga lär sig att både deras kroppar och andras ser ut ”som de gör”.. alla är olika, allt olikheter är ”normalt”..

Nej, jag är inte nudist och jag springer inte naken hej vilt :)

Det ska vara självklart att kunna prata sakligt om människokroppen med sina barn/unga ..om de skulle få se någon naken. Vilket jag hoppas alla får!

Jag är uppvuxen med att man bor i husvagn, båtar.. ibland måste man tvätta av sig.. naken.. mina föräldrar med morföräldrar osv. Jag har sett grannarna gå ifrån duschen nakna, legat och solbadat vid sina pooler osv.

Ingen har med flit ställt sig och ropat kolla på mig, jag är naken! De har liksom skött sitt..

..och om jag eller andra råkar titta in i DERAS fönster eller på deras sida. Ja det är inte deras fel och jag får ju skylla mig själv.

Gäller alla oavsett ålder ju..

Ibland finns idioter såklart som beter sig därefter, men de är få tack o lov.

Men jag kan inte få någon rim och reson över hur någon kan få bestämma vad jag ska ha på mig inne i mitt eget hem (på tomten kan jag iaf få ett uns av förståelse..).

Den enda som kan störa sig på vad jag har på mig (eller inte) inne är ju en fönstertittare - och det känns som ofredande i allra högsta grad! Är rent av stalkervarning på den personen.

Man väljer ju vad man tittar på...
 
  • Gilla
Senilsson och 5 till
  • Laddar…
L lolordes skrev:
Hej!

Förstår inte detta med att grannen går naken i sitt eget hem . Får han/hon inte det i sitt eget hem?
Får man påminna om att Kronprinsessan Victoria gjorde det nyligen inför ett lättkädd Video-
möte hemma? Hon visste inte om att kameran var på.

Snälla du. om barnen gråter över att ha sett en arm naken kropp, som jag antar de också kom
ifrån en gång tiden är det så hemskt, ja då är det något som du måste ta uti med som förälder.

Hör färre problem nuförtiden ör BUBUUBH grannen kanske inte har alla kläder på sig.
Sluta glo.

Kommer han/hon och knackar på naken ringer man polis.
Har kronprinsessan Victoria gjort det? Alice Bah Kuhnke har jag hört talas om, men hon är å andra sidan van vid att visa sig naken offentligt.
 
S
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Den gränsen är väldigt svävande då den sätts av hur prudentlig betraktaren är. Så exemplen kan bli oändligt många.

Staffan
Eller så har man lite logik och anser att det är okej om man råkar synas naken av misstag men att det är ofredande om man ställer sig innanför altandörren och visar hela "härligheten" varje gång grannen mitt emot öppnar dörren. Det behöver inte vara speciellt komplicerat för att inse vad som är "ok" och vad som är oacceptabelt beteende. Sen att det finns extremt känsliga personer som blir kränkta för det minsta lilla är skit samma. Det är förhoppningsvis inte de som avgör saker i domstol.
 
A
Var och en får göra som de vill i det privata..
Däremot är en dörr som är öppen inte det privata längre.
Fönster räknas inte dit, då är det åskådaren som är inkräktande.
Medans i en öppen dörr så är det den nakna som är ofredande.

Jag skulle dock aldrig ens bry mig om att anmäla om någon ville visa sig naken för mig.. Gratis är gott även vid nakenhet..
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.