Precis den lösningen har jag kört en säsong och än har det fungerat fint (y)
 
  • Gilla
Arnesson
  • Laddar…
T
Samma här, fast vi har en stor studsmatta så vi kör fyra såna.
 
  • Gilla
Arnesson
  • Laddar…
Tack för svaren, låter ju som en ok lösning då :)
 
Vår var aldrig förankrad, lätt att flytta när man klippte gräset.
Varför förankrar man en studsmatta?

Protte
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Vår var aldrig förankrad, lätt att flytta när man klippte gräset.
Varför förankrar man en studsmatta?

Protte
Så att den inte blåser iväg.
Vår är knuten i en betongplint som inte är nedgrävd.
 
Vår förra studsmatta försvann ett par gånger. Vinden hade förmågan att suga tag i skyddsnätet som fanns på den. Den flög över häcken och låg ute på gatan.

Nu har vi en annan studsmatta som vi har förankrat med jordankare.
 
Jag har köpt något liknande sådana här som jag förankrat trampolinen i marken med.
https://www.amazon.se/Gibbon-Slacklines-Ground-golvskruv-jordankare/dp/B00DW6N3EY
Den typ av skruvar som ts länkat har jag testat, o de kändes inte tillräckliga på hösten när vinden sög i.
De där tallriksskruvarna sitter BETYDLIGT bättre i marken.
Men det beror såklart på hur mycket det blåser där man bor.
 
richardtenggren
Gräv ner den så slipper den förfula tomten ;)
 
F
T
prototypen prototypen skrev:
Vår var aldrig förankrad, lätt att flytta när man klippte gräset.
Varför förankrar man en studsmatta?

Protte
I mitt fall är det för att jag har googlat och tittat på youtubefilmer med flygande studsmattor. Vår är som sagt också av större modell, så tar vinden tag i den lär den segla iväg rätt bra.
 
  • Gilla
Mandelkvarn
  • Laddar…
Vår studsmatta flyttades ca 4 meter i sidled förra året och grannens flög över vägen och fastnade i ett träd. Vi köpte fyra vanliga raka armeringsjärn och böjde till som ett U och tryckte ner över medarna. Visserligen inte optimalt med tanke på att de fortfarande var rakt ner i jorden så att säga, men den stod still resten av sommaren iallafall.
 
T tanaris skrev:
I mitt fall är det för att jag har googlat och tittat på youtubefilmer med flygande studsmattor. Vår är som sagt också av större modell, så tar vinden tag i den lär den segla iväg rätt bra.
Förankra den på något sätt.
Precis som du säger, om vinden väl får tag i den flyger den iväg och kan orsaka ordentliga skador.
Vår första trampolin var aldrig förankrad eftersom jag tyckte att det aldrig blåser mycket där vi bodde då o att den dessutom stod i lä.
O skulle vinden mot all förmodan nå dit så skulle trampolinen bara flytta sig en liten bit innan den stannade vid ett av träden eller häcken eller staketet.
Trodde jag.
En dag kom jag hem o då låg den 40 meter bort inne på grannens gräsmatta.
Den hade lyckats ta sig upp i luften trots alla hinder, vilket betyder att den måste ha flugit i stort sett rakt upp i luften minst fem/sex meter o sedan iväg.
Tack o lov hade den inte förstört någonting, förutom sig själv. Men den var väldigt nära grannens bil. O hade det kommit någon på vägen hade den kanske träffat dem.
 
  • Wow
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Gräv ner den så slipper den förfula tomten ;)
Vet du hur kort tid man behöver studsmatta sedan har man ett fult hål på tomten.

Protte
 
richardtenggren
prototypen prototypen skrev:
Vet du hur kort tid man behöver studsmatta sedan har man ett fult hål på tomten.

Protte
För egen del så hoppade vi nog mellan år 10-20 kanske ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.